دبیر و رییس دبیرخانه روز اردبیل با تشریح برنامه های پیش بینی شده برای هفته اردبیل ، کلنگ زنی موزه مفاخر اردبیل و همایش قزلباشان ایران و آناتولی در دانشگاه محقق اردبیلی و افتتاح طرح یادمان ابوسعید اردبیلی عارف نامی این دیار در مکان بقعه تخریب شده وی در ابتدای کوچه معصوم شاه میدان سرچشمه را از جمله برنامه های مهم این مناسبت ذکر کرد.
کد خبر: ۲۵۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸ 13 July 2016

به گزارش خبرنگار ایرنا توحید دلاور قوام ؛ در نشستی با خبرنگاران همچنین دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ، برگزاری کارگاههای پرده خوانی و نمایش خوانی در محوطه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ، افتتاح نمایشگاه سنگ های قیمتی در نگارخانه خطایی ، جشن مردمی شهرداری در اطراف دریاچه شورابیل ، محفل ادبی ، همایش چهره های برجسته تاثیرگذار فرهنگی در مجتمع فدک ، دیدار اعضای ستاد اجرایی با خانواده معظم شهیدان ، برپایی شب های شعر و موسیقی ، کارگاه توانمندسازی تشکل های غیردولتی فرهنگی و هنری ، نمایشگاه صنایع دستی در موزه صنایع دستی اردبیل و مسابقه های ورزشی و فرهنگی را از دیگربرنامه های پیش بینی شده مربوط به این هفته ذکر کرد.
او با بیان اینکه اداره و برنامه های فرهنگی توسط خود مردم نتایج مطلوب تر در پی دارند گفت : تلاش می شود از امسال هفته گرامیداشت استان اردبیل نیز به تدریج به خود ساکنان این دیار تاریخی و فرهنگی واگذار شود.
دلاور قوام بیان کرد: این تصمیم با پیشنهاد مجید خدابخش ، استاندار اردبیل در ادامه سیاست های دولت مبنی بر برون سپاری کارها به خصوص در بخش فرهنگی گرفته شده و دبیرخانه گرامیداشت هفته استان اردبیل از چندی قبل فعال شده است.
وی اظهار کرد : هرچند بسیاری از نخبه های فرهنگی استان اردبیل در برگزاری مراسم و برنامه های مربوط به گرامیداشت هفته اردبیل مشارکت دارند ولی همکاری مشتاقانه و صمیمانه همه دلسوزان تاریخ و فرهنگ این سرزمین و ازجمله ارگانها و اداره های ذیربط برای کسب نتایج مفید از این برنامه ها و رسیدن به نقطه مطلوب در اهداف تعیین شده نیاز می باشد.
او گفت : حدود 10 سال قبل برای اولین بار موضوع تعیین یک روز و یا یک هفته به عنوان اردبیل که خاستگاه اصلی صفویه محسوب می شود به منظور شناساندن گوشه هایی از تاریخ تاثیرگذار این سلسله در کشورمان ازسوی تعدادی از شخصیت های برجسته و دلسوز این مرز و بوم مطرح و در پی آن چهارم مرداد ماه به نام روز اردبیل تعیین شد.
وی با اشاره به اینکه باتاسف در این مدت در مقاطعی به دلایلی برنامه های روز ملی اردبیل کم رنگ شد و حتی رو به فراموشی می رفت افزود : با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این بحث دوباره به شکل پررنگتر مطرح و با برگزاری برنامه هایی به مناسبت هفته اردبیل در بازه زمانی دوم تا هشتم مرداد ماه پیگیری شد.
دلاورقوام موضوع چرایی چنین نامگذاری را مطرح و تشریح کرد : این موضوع باید به شکل دقیق برای مردم کشورمان بیان و مشخص شود که تعیین یک بازه زمانی برای گرامیداشت اردبیل نه از سر ذوق زدگی عده ای افراد برای شناساندن منطقه مطرح شده بلکه روز اردبیل به علتی مهم یک موضوع منطقه ای نیست و یک رویداد بین المللی می باشد.
او ادامه داد : روز اردبیل برای گرامیداشت تفکری تعیین شده که نظام اسلامی ایران برپایه آن در کشورمان استقرار یافته و آن تفکر ظلم ستیزی و استکبار ستیزی با پیروی و اطاعت از ولایت می باشد که اکنون تمام دنیا را به چالش کشانده است.
وی همچنین همکاری رسانه های گروهی در زمینه اطلاع ر سانی و پوشش مناسب مراسم ها و برنامه های مربوط به این هفته به واسطه تهیه خبر ، گزارش ، عکس و نظایر آن را بسیار تاثیرگذار دانست.
وی در پایان با انتقاد از بعضی ارگانها و اداره های ذیربط استان اردبیل به خاطر بی توجهی و یا کم توجهی به همکاری در زمینه برگزاری مراسم و برنامه های هفته گرامیداشت اردبیل از شهرداری اردبیل ؛ حوزه هنری اردبیل ؛ اداره ورزش و جوانان اردبیل و نیز حوزه اجتماعی و سیاسی استانداری اردبیل به خاطر همکاری در این ارتباط تقدیر کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار