تابناک: مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تعداد سمن ها (سازمان های مردم نهاد) در دولت تدبیر و امید با 88 درصد رشد به 771 سازمان رسید.
کد خبر: ۲۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ 21 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمد درویش شامگاه دوشنبه در حاشیه مراسم روز جهانی زمین پاک در دانشگاه کاشان اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد تا پیش از دولت یازدهم تنها 410 سازمان بود.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست در سال جاری ارتقای کیفی سازمان های مرم نهاد است.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور کارگاه های آموزشی سه روزه در چهار فصل امسال با بهره گیری از استادان و کارشناسان مجرب برگزار خواهد شد.

درویش با تاکید بر افزایش کیفی سازمانهای مردم نهاد گفت: با برون سپاری می کوشیم تا مردم نقش کلیدتری در مناطق حفاظت شده به عهده بگیرند.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین یادآور شد: 60 مدرسه محیط زیست در سال تحصیلی 95 - 94 فعالیت شان را در مناطق مختلف کشور آغاز خواهند کرد.

وی اظهار داشت: 10 واحد از این مدارس در تهران و بقیه در پنج منطقه آب و هوایی مختلف کشور دایر خواهد شد.

وی افزود: 30 مدرسه دخترانه و بقیه پسرانه در دوره های پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به صورت داوطلب انتخاب می شوند.

وی تاکید کرد: با کار روی دانش آموزان این مدارس آسیب شناسی می کنیم تا بتدریج شیوه نامه و منشور آن تکمیل شود.

درویش خاطرنشان کرد: در این مدارس دانش آموزان با موازین برخورد با محیط زیست، تفکیک زباله از مبدا، استفاده کم تر از کاغذ و بکارگیری انرژی خورشید و جلوگیری از هدر رفت انرژی آشنا خواهند شد.

وی هدف اصلی از راه اندازی این مدارس را تغییر رفتار دانش آموزان متناسب با اقلیم سرزمین خودشان بیان کرد.

وی از برگزاری نشست ها با هیات نویسندگان و مولفان کتاب های درسی در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: براین اساس تاکنون 35 محتوای کتاب درسی با مفاهیم زیست محیطی تغییر کرده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار