در سال گذشته صورت گرفت
تابناک: مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: در سال گذشته حدود 47 میلیون تومان زکات واجب و مستحب در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه جمع‌آوری شد که نسبت به سال 92 شاهد رشد 17 درصدی بودیم.
کد خبر: ۲۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 21 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، علی شاه‌نظری اظهار کرد: پرداخت زکات موجب توازن اقتصادی در جامعه می‌شود و ریشه‌های فقر را از بین خواهد برد.

وی افزود: رفع مشکلات نیازمندان و اقشار محروم جامعه و اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه از محل جمع‌آوری زکات ازجمله اقداماتی است که طی سال‌های اخیر به‌ صورت ویژه در دستور کار کمیته امداد شهرستان شاهین‌شهر و میمه قرار گرفته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان شاهین‌شهر و میمه ادامه داد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در سال‌های اخیر بیشتر کشاورزان منطقه شاهین‌شهر و میمه با تغییر نوع کشت از غلات به تولید محصولات باغی روی آورده‌اند.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات محصولات باغی در بر‌ نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: همین امر سبب کاهش میزان پرداخت زکات در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه شده است.

شاه‌نظری گفت: از میزان دریافت زکات ذکر شده در سال گذشته 24 میلیون تومان آن جهت تعمیر و تجهیز مساجد شهرستان استفاده‌ شده و 23 میلیون تومان باقی‌مانده به‌ منظور حل بسیاری از مشکلات نیازمندان و مستضعفان تحت حمایت این کمیته خرج شده است.به ازای 47 میلیون تومان جمع‌آوری زکات در سال گذشته مبلغ 17 میلیون تومان از سوی دولت به‌ عنوان تشویقی به این امر اختصاص و پرداخت شد.

دبیر ستاد زکات شهرستان شاهین‌شهر و میمه یادآور شد: مبلغ 40 میلیون تومان دیگر از محل دریافت زکات در سال‌های گذشته جهت احداث و تکمیل خانه بهداشت روستای ازان از توابع بخش میمه مصرف‌ شده است.

وی اظهار کرد: اسفندماه سال گذشته از محل جمع‌آوری جشن نیکوکاری در سطح شهرستان با تلاش‌هایی که همه همکاران در کمیته امداد امام خمینی شاهین‌شهر و میمه انجام دادند توانستیم حدود 210 میلیون تومان جهت کمک به مستمندان و مستضعفان جمع‌آوری کنیم.

شاه‌نظری ادامه داد: در ابتدای امسال و با توجه به نزدیک شدن حلول ماه مبارک رمضان نخستین برنامه‌ای که در دستور کار کمیته امداد قرار خواهد گرفت ثبت‌نام از حامیان طرح ایتام و اکرام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 2 هزار و 700 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی شهرستان شاهین و میمه قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: دولت به‌ زودی مرحله سوم توزیع سبد کالایی بین اقشار نیازمند جامعه را آغاز خواهد کرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه در سال گذشته 650 مورد تسهیلات خود اشتغال‌زایی به میزان 5 میلیارد تومان بین مددجویان کمیته امداد در زمینه‌های مختلف پرداخت شد، خاطرنشان کرد: سقف پرداخت تسهیلات خوداشتغال‌زایی از 2 میلیون‌ تا 15 میلیون تومان بوده است. در سال گذشته حدود 450 خانوار سرپرست زن و 350 خانوار استفاده‌ کننده از طرح‌های خوداشتغال‌زایی کمیته امداد تحت حمایت بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

شاه‌نظری خاطرنشان کرد: فعالیت جدیدی که به‌ تازگی کمیته امداد با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر آغاز کرده شناسایی 150 کودک دچار سوءتغذیه بوده است.در حال حاضر ماهیانه 60 هزار تومان به‌ صورت بُن جهت خرید اقلام خوراکی از فروشگاه فرهنگیان به این کودکان پرداخت می‌شود که تاکنون نزدیک به 40 میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار