مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر قزوین:
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر استان قزوین گفت: قزوین با وجود ظرفیت های بسیار مستعد در بخش های مختلف در سطوح ملی برای مسافران و گردشگران به درستی شناخته نشده است.
کد خبر: ۲۵۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 03 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، نصرت اله علیرضایی در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین اظهارداشت: سفر و مسافرت از مفاهیم جدیدی است که در دنیای امروز و جهان معاصر به جد مطرح شده اند و در دنیای سنتی سفر و مسافرت بیشتر جنبه شخصی داشت و با هدف تحقیقی و تحصیلی انجام می شد.

وی افزود: سفر در جامعه امروز به یک نیاز و ضرورت عمومی و همگانی تبدیل شده که این امر ناشی از اقتضائات خاص زندگی در جامعه شهری و فشارها و التهابات جامعه صنعتی است که انسان جدید برای برون رفت از این فشارها و اضطراب های  روحی و روانی  به موضوع اوقات فراغت، سفر و مسافرت و گردشگری به عنوان یک نیاز اساسی توجه دارد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری تصریح کرد: انسان امروز برای برون رفت از فشارها و سختی های خاص زندگی شهری و صنعتی  و کسب آرامش درونی، روحی و روانی به حوزه های طبیعت، تاریخ و معنویت پناه می برد که ازعناصر و عوامل کلیدی در تامین آرامش محسوب می شوند.

علیرضایی یادآورشد: استان قزوین در حوزه گردشگری از قابلیت ها و ظرفیت هایی بالایی در بخش های طبیعی، تاریخی و مذهبی برخوردار است اما باید پرسید چرا قزوین هنوز به مقصد گردشگری تبدیل نشده است؟

وی گفت: قزوین از نظر موقعیت جغرافیایی در کنار استان های البرز و تهران که بیشترین تحولات مدرنیته را تجربه می کنند قرار دارد لذا بیشترین درصد مسافرین و گردشگران مربوط به این استانهاست اما تاکنون نتوانسته بخشی از گردشگران و مسافران این دو استان را به خود جذب و جلب کند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین عنوان کرد: نزدیکی به استانهای پر جمعیت البرز و تهران باعث شده قزوین برای مسافران و گردشگران این استان ها موقعیت گذری و موقتی پیدا کند و به مقصد گردشگری تبدیل نشود.

وی افزود:همه این عوامل و شرایط دست به دست هم داده و باعث شده که اقتصاد گردشگری در استان قزوین ضعیف باقی بماند و رونق اساسی پیدا نکند که برای این موضوع باید چاره اندیشی کرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین اظهارداشت: قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری قزوین در سطوح ملی و بین المللی هنوز به درستی شناخته شده نیست و آنگونه که باید و شاید نتوانسته ایم از ظرفیت ها و ابزارهای اطلاع رسانی برای معرفی آثار طبیعی، تاریخی وفرهنگی استان به درستی استفاده کنیم.

علیرضایی بیان کرد: با توجه به اینکه قزوین از نظر ارتباطی و مواصلاتی از بزرگراه ها و آزادراه های زیادی برخوردار است می توان از این فرصت برای معرفی بیشتر قزوین به مسافران و گردشگران استفاده کرد.

وی گفت: استفاده از ظرفیت مجتمع های خدماتی و پذیرایی بین راهی، سایت سازمان ها و ادارات،رسانه های جمعی، سامانه پیامک و تبلیغات محیطی از دیگر ابزارها و منابعی است که باید برای معرفی قزوین فعال شوند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین تصریح کرد: در زمینه تبلیغات و فضاسازی محیطی در حوزه گردشگری و معرفی آثار تاریخی استان قزوین بسیار ضعیف است و گردشگران براحتی نمی توانند با استفاده از تابلوها و علائم گردشگری درسطح شهر به اماکن و فضاهای تاریخی و فرهنگی راهنمایی شوند که این موضوع نیز باید مورد توجه مدیران مربوط قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار