تابناک: خودروی مسابقات کارتینگ توسط دانشجویان مهندسی مکانیک و مهندسی خودرو دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در استان اصفهان بومی سازی شد.
کد خبر: ۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵ 03 February 2015

به گزارش تابناک به نقل ایرنا، کارتینگ، خودروهای چهارچرخه کوچک و چرخ باز است که در مسیرهای کارت سواری با مقیاسی کوچک نسبت به بزرگراه های واقعی، مسابقه داده می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر در این زمینه گفت: پژوهشگران و دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک و دکترای مهندسی خودرو این دانشگاه توانستند در شش ماه این خودرو را طراحی و تولید کنند .

مهران مجلسی افزود: این خودرو قدرت شش و نیم اسب بخار با حجم 190 سی سی دارد و با سه هزار و 600 دور در دقیقه و سرعت 120 کیلومتر در ساعت حرکت می کند .

وی طراحی کلاج دو طرفه اتوماتیک، عدم استفاده از گیربکس موتور، فرمان قابل تنظیم تا 15 سانتی متر مربع و استفاده از شاسی در دو کلاس رنتاوریس را از خصوصیات این خودرو اعلام و اظهار کرد: طول این خودرو 110 تا 176 سانتیمتر است.

مجلسی با بیان اینکه نمونه خارجی این خودرو از ایتالیا وارد کشور می شود تصریح کرد: قیمت تمام شده نمونه داخلی و بومی سازی آن به بیش از نصف کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد خمینی شهر افزود: با مذاکرات صورت گرفته با شرکت های خصوصی در آینده نزدیک این خودرو تولید و روانه بازار خواهد شد.

وی تاکید کرد: طراحی خودروی کارتینگ با رعایت استانداردهای اروپایی صورت گرفت و هدف از آن کاهش هزینه ها و اتکا به توان داخلی و ترویج رشته ورزشی کارتینگ است.

دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر در غرب اصفهان حدود هشت هزار دانشجو دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار