مدیرکل آموزش و پرورش قزوین خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از تجهیز و راه‌اندازی 6 کانون اصلاح حرکات جسمانی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 02 July 2016
سالار قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین از تجهیز و راه‌اندازی 6 کانون اصلاح حرکات جسمانی در استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: برای حل مشکل جسمانی و قامتی دانش‌آموزان 6 کانون حرکات اصلاحی در شهرستان‌های این استان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: 3 میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی این کانون ها از سوی استانداری قزوین به آموزش و پرورش استان قزوین اختصاص می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: برای حل مشکل قامتی دانش‌آموزان در شرایط کنونی باید 6 کانون حرکت اصلاحی در این استان راه‌اندازی کرد که به 680 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در صورت تأمین نیمی از آن در استان قزوین با سایر منابع داخلی به سرعت در هر شهرستان یک کانون راه‌اندازی می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین مطرح کرد: 60 درصد از دانش‌آموزان ابتدایی این استان حداقل یکی از مشکلات قامتی را دارند که با راه‌اندازی کانون حرکات اصلاحی می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک از ابتلا دانش‌آموزان جلوگیری کنیم.

قاسمی مشکل قامتی در بین دانش‌آموزان دختر را بیشتر دانست و یادآور شد: سر به جلو شایع‌ترین عارضه در بین دانش‌آموزان است که با استانداردسازی میز و نیمکت‌های مدارس و استفاده از کیف‌های دو بنده می‌توان از افتادگی شانه و ستون فقرات تاب‌دار در بین دانش‌آموزان جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: به طور کلی حرکات اصلاحی به تمام حرکات و تمرینات و روش‌هایی گفته می‌شود که برای رفع یا پیشگیری از ضعف‌های(جسمانی، عضلانی، ارگانیکی و هماهنگی) به کار می‌رود؛ قبل از ارائه تمرینات اصلاحی ابتدا باید ناهنجاری‌های غیر قابل اصلاح و ساختاری را از انواع قابل اصلاح تفکیک کرد که معمولاً با دانستن عوامل ایجادکننده تفکیک آن‌ها به راحتی قابل تشخیص است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اصلی‌ترین عوامل ایجادکننده ناهنجاری‌های ساختاری و غیر قابل اصلاح را اختلالات ژنتیکی و مادرزادی، بیماری‌ها و صدمات همراه با محدودیت مفصلی و سیستم کنترل عصبی و کمبود محرکات رشدی مثل نور آفتاب، موقعیت جغرافیایی و آب و هوا و تغذیه نامناسب برشمرد.

قاسمی بیان کرد: البته در مواردی پس از حذف یا تعدیل عامل ایجادکننده و تجویز پزشکان و متخصصین امر می‌توان تاحدی با حرکات اصلاحی و استفاده از وسایل کمکی نسبت به پیشگیری اقدام و یا از انتقال به مفاصل دیگر و گسترش ناهنجاری‌های ساختاری جلوگیری به عمل آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار