گزیده خطبه های نماز جمعه اصفهان:
تابناک: اردوغان وعده داده بود که تنها راه مصالحه با اسرائیل رفع حصر غزه است، اما این روزها خبر رسیده که ترکیه با عقب نشینی از همه مواضع گذشته خویش قول همکاری مساعد با اسرائیل را رسما اعلام کرده است.
کد خبر: ۲۵۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 01 July 2016
تابناک اصفهان: خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان حول محور دفاع از مقاومت و تحولات اخیر در ترکیه بود که به امامت آیت الله طباطبائی نژاد در میدان امام اصفهان اقامه شد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در نماز جمعه روز قدس اصفهان که در مسجد و میدان امام (ره) برگزار شد، گفت: فلسطین سرزمینی است که در آیات قرآن به عنوان ارض مقدس شناخته شده است و برای مسلمانان دارای جایگاه ویژه ای است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) نیز 15 سال به سمت مسجد الاقصی نماز خواند و در شب معراج از این نقطه به سمت آسمان عروج کردند.

عضو مجلس خبرگان اظهار کرد: علاوه بر جنبه های دینی، این سرزمین در قلب جهان اسلام قرار دارد و استکبار جهانی تلاش می کند با تثبیت جایگاه رژیم صهیونیستی در این منطقه، کشورهای اسلامی را در تسلط خود داشته باشد.

وی ادامه داد: ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت حمایت می کند و هدایت های لازم را داشته است و این کار موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و آزادیخواهان جهان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا از رژیم صهیونسیتی همواره حمایت کرده و تلاش می کند با تجهیز این رژیم به انواع تسلیحات پیشرفته نظامی، رژیم صهیونیستی را به عنوان یک مترسک حفظ کند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) رژیم صهیونیستی را غده سرطانی دانستند، افزود: جهان اسلام بداند؛ ملت ایران اجازه نخواهد داد که سرزمین مقدس فلسطین در اشغال دشمنان اسلام باقی بماند.

وی با اشاره به حوادث اخیر ترکیه گفت: این حوادث نانی است که اردوغان در سفره خود گذاشته است، ترکیه راهی فاسد برای رسیدن تروریست‌ها به سوریه، عراق و دیگر کشورهای مسلمان بود که اخیراً نیز به دنبال این هستند تا دست به دست اسرائیل بدهند و این در حالی است که تا چندی پیش در سخنان خود اسرائیل را رد می‌کردند.

طباطبایی نژاد، ترکیه را کشوری فاسد و تروریست پرور خواند و اضافه کرد: تروریست ها از امکانات ترکیه استفاده کرده و پس از آن در سوریه و عراق و دیگر کشورهای منطقه پراکنده شدند، با این وجود ترکیه هنوز هم دست از تصمیمات اشتباه خود برنداشته و اخیرا دست همکاری خود را به سوی رژیم اشغال گر قدس دراز کرده است و در شرایطی که اردوغان وعده داده بود که تنها راه مصالحه با اسرائیل رفع حصر غزه است، اما این روزها خبر رسیده که ترکیه با عقب نشینی از همه مواضع گذشته خویش قول همکاری مساعد با اسرائیل را رسما اعلام کرده است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اولین خطبه ماه رمضان امسال در مصلای اصفهان و تقبیح روزه خواری و انتشار تصاویر آن، گفت: متاسفانه برخی رسانه ها نسبت به این سخنان غرض آلود برخورد کردند و فضای سازی و هجمه رسانه ای گسترده ای انجام دادند.

وی تصریح کرد: بر اساس آموزه های دینی بی شک همه امور در دست خدا است و هیچ قطره ای جز به امر خدا از زمین بالا نمی رود و هیچ قطره ای به زمین نمی آید.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: قرآن تصریح می کند که اگر مردم تقوا پیشه کنند، برکات خدا از آسمان و زمین بر مردم نازل می شود.

وی ادامه داد: برخی اگر چه به زبان مسلمان هستند ولی قایل به مدیریت خدا بر جهان هستی نیستند و تفکرات ماتریالیستی (ماده پرستی) دارند و به بهانه اینکه فهم صحیحی از رابطه علت و معلول جهان هستی ندارند، برخی مسائل دینی را با حربه غیر علمی بودن مورد استهزا قرار می دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار