تابناک: مدیر امور برق شمال اصفهان از 70 پرونده مربوط به سرقت در محدوده خبر داد و گفت: در سال جاری حدود 68 میلیون تومان از تجهیزات شبکه به سرقت رفته است و سارقان به تازگی به سرقت ترانس روی آورده‌اند.
کد خبر: ۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶ 18 January 2015
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، سید علیرضا عریضی امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران به پروژه‌های نوسازی و بهسازی امور برق شمال شرکت توزیع برق اصفهان اشاره و اظهار کرد: 32 پروژه نوسازی و بهینه‌سازی با هزینه‌ای بالغ بر 48 میلیارد ريال در ایام دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
 
 
وی افزود: برق‌رسانی با قابلیت اطمینان بالا، رفع حریم شبکه‌ها، کاهش خاموشی‌های ناخواسته، تعادل بار فیدرها، برق رسانی به متقاضیان جدید و ... از اهداف اجرایی پروژه‌ها است. مدیر امور برق شمال اصفهان اضافه کرد: حدود 16 هزار متر کابل و شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف زمینی و هوایی و همچنین 16 پست و ترانس زمینی و هوایی در مدار قرار گرفته است.
 
 
وی ادامه داد: با هدف اصلاح هندسی و ترافیکی، 60 پایه روشنایی با فاصله بیش از یک کیلومتر در بلوار فرزانگان و خیابان خردمند در دهه فجر نصب می‌شود. عریضی به همکاری با شهرداری مناطق اشاره و تاکید کرد: امور برق شمال، محدوده مناطق 7 و 14 و نیمی از منطقه 10 را تحت پوشش قرار می‌دهد و در طرح‌های اجرا شده تعامل سازنده‌ای با شهرداری‌های محدوده امور داشته است.
 
وی با بیان اینکه در سال جاری 5300 مشترک جدید به شبکه امور شمال اضافه شده، خاطر نشان کرد: در راستای رفع ضعف ولتاژ و بهبود ولتاژ شبکه، هفت باب پست به شبکه اضافه شده است. مدیر امور برق شمال اصفهان تصریح کرد: در مجموع 160 هزار و 300 مشترک تحت پوشش امور برق شمال اصفهان قرار دارند که از این تعداد 680 مشترک دیماندی و باقی مشترکین عادی هستند.
 
وی با بیان اینکه شرکت توزیع اصفهان پایلوت نصب کنتورهای هوشمند در کشور شده است، افزود: قرائت تمام کنتورهای دیماندی در محدوده امور برق شمال از راه دور انجام می‌شود.
 
عریضی با بیان اینکه بودجه سال جاری امور برق شمال 5 میلیارد و 300 میلیون تومان است، اظهار کرد: 4 میلیارد و هشتصد میلیون تومان صرف هزینه‌های اجرایی و بهره‌برداری از پروژه‌ها شده است.
 
 وی به سرقت‌های حوزه تحت پوشش امور برق شمال اشاره کرد و ادامه داد: در امور برق شمال سرقت سیم و کابل بسیار اتفاق می‌افتد و سارقین به تازگی به سرقت ترانس روی آورده‌اند. در سال جاری 70 پرونده مربوط به سرقت در محدوده وجود داشته که حدود 68 میلیون تومان از تجهیزات شبکه به سرقت رفته است.
 
 مدیر امور برق شمال اصفهان تاکید کرد: سلول‌های خورشیدی در ساختمان‌های شهرداری‌ها، بیمارستان‌ها، تعدادی از مدارس و همچنین ساختمان امور برق شمال اصفهان نصب شده است. تولید هر کیلووات انرژی از سلول‌های خورشیدی، 11 میلیون تومان هزینه دارد که 50 درصد آن را شرکت توانیر یارانه بلاعوض پرداخت می‌کند.
 
وی به نصب چراغ‌های پربازده و کم مصرف اشاره و خاطر نشان کرد: حدود دو سال است که چراغ‌های گازی استفاده نمی‌شود و به جای آن از چراغ‌های LED استفاده می‌شود. چراغ های LED با شش برابر کاهش انرژی نسبت به چراغ‌های گازی، روشنایی مناسب‌تری ایجاد خواهد کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار