بسته حوادث و اتفاقات ناگوار
تابناک: در بسته این هفته حوادث و اتفاقات ناگوار اصفهان به مسائلی همچون جزئیات کشته شدن تعمیرکار پل هوایی در اصفهان، تعداد کشته شدگان اصفهانی در سال 93،دستگیری سارق خودروهای شرق اصفهان، راه‌های کسب اطمینان درباره خریدهای الکترونیکی، دستگیری یک قاچاقچي موادمخدر با ۴ كيلوگرم هروئين در منزلش و جمع آوری قلیان فروشان حاشیه زاینده رود می پردازیم.
کد خبر: ۲۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 19 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، صفحه حوادث و اتفاقات ناگوار روزنامه ها همیشه از روزنامه جدا می کنم چرا که هیچگاه دوست ندارم از کشته شدن یا مرگ و ناخوشی های مردم بدانم اما به هر حال عده ای به این موضوعات علاقه دارند و از همین رو تابناک در نظر دارد یکشنبه ها به بررسی مهم ترین اخبار حوادث و اتفاقات در هفته ای که گذشت بپردازد.

در بسته این هفته حوادث و اتفاقات ناگوار اصفهان به مسائلی همچون جزئیات کشته شدن تعمیرکار پل هوایی در اصفهان، تعداد کشته شدگان اصفهانی در سال 93،دستگیری سارق خودروهای شرق اصفهان، راه‌های کسب اطمینان درباره خریدهای الکترونیکی، دستگیری یک قاچاقچي موادمخدر با ۴ كيلوگرم هروئين در منزلش و جمع آوری قلیان فروشان حاشیه زاینده رود می پردازیم.
****



به گزارش تابناک اصفهان، پنجشنبه در مشاهده خبرنگار تابناک که در حال گذر از یکی از خیابان های شهر اصفهان بود، اتفاقی ناخوشایند برای یکی از شهروندان اصفهانی در حوالی خیابان بزرگمهر رخ داد.

ماجرا از این قرار است که پل برقی عابر پیاده واقع در خیابان بزرگمهر ، دچار مشکل و خرابی شد و برای مدتی مردم و عابران پیاده قادر به استفاده از این پل نبودند. با این وضعیت کارگری که برای تعمیر این پل عابر پیاده به محل حادثه می آید با سرنوشت دردناکی روبرو شد.



در ابتدا برق این پل را قطع می کنند تا بتوانند آن را تعمیر کنند اما بعد از اینکه برق پل عابر پیاده وصل می شود تعمیرکاری که برای تعمیر این وسیله آمده بود به درون تسمه های پل کشیده شده و بدن وی قطعه قطعه میشود.



مسوول روابط عمومی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا اعلام کرد: متاسفانه ظهر پنجشنبه، حادثه‌ی تلخی را در میدان احمدآباد اصفهان شاهد بودیم که در جریان این حادثه، یک تعمیرکار پله برقی هنگام تعمیر پله برقی پل عابر پیاده واقع در ابتدای خیابان بزرگمهر به طرز دردآوری جان خود را از دست داد.

مسعود عنایت زاده افزود: این تعمیرکار ۳۰ ساله هنگام تعمیر پله برقی، یکی از پله‌های بالایی را از جا درآورده و برای تعمیر به داخل آن رفته بود که متاسفانه ناگهان پله برقی شروع به کار می‌کند و باعث می‌شود که بدن تعمیرکار جوان در میان پله‌ها گرفتار شده و قطع شود.

وی با تاکید بر اینکه علت دقیق حادثه در دست بررسی است، گفت: بر اساس نتایج اولیه، علت این حادثه که در ساعت 11 و 40 دقیقه روز پنج شنبه رخ داد، بی احتیاطی شخص قربانی بوده است چراکه ایمنی کارگاه باید قبل از شروع به کار، تامین می‌شد.

****

در این هفته مديركل پزشكي قانوني استان اصفهان از مرگ یک‌هزار و ۱۳۵ نفر در حوادث رانندگي استان اصفهان طي سال ۹۳خبرداد

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ايمنا، دكتر علي سليمان‌پور اظهار كرد: سال گذشته، یک‌هزار و ۱۳۵ نفر در حوادث رانندگي استان اصفهان، جان خود را از دست دادند كه از اين تعداد ۸۸۷ نفر مرد و ۲۴۸ نفر زن بودند.

وي با اشاره به افزايش ۲.۳ درصدي تلفات ناشي از حوادث رانندگي نسبت به سال ۹۲، افزود: در سال ۹۳، تعداد تلفات حوادث ترافیکی در جاده‌هاي برون‌‌شهري ۶۳۰ نفر، در مسيرهاي درون‌شهري ۴۳۵ نفر، در جاده‌هاي ‌روستايي ۴۶ نفر، در جاده‌های خارج استان ۱۶ نفر و ۸ نفر به صورت نامعلوم بوده است.

مديركل پزشكي قانوني استان اصفهان تصريح كرد:‌ سال گذشته، ۲۲ هزار و ۲۵۳ مصدوم حوادث ترافیکی به مراكز پزشکي قانوني استان اصفهان مراجعه كردند كه از اين تعداد، ۱۶ هزار و ۴۷ نفر مرد و ۶ هزار و ۲۰۶ نفر زن بودند.

****


ریيس پليس آگاهي استان اصفهان در خبری به دستگیری سارق داخل خودروهای شرق کلان‌شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: در پي وصول چند شکايت مبني بر سرقت داخل خودرو در محدوده شرق شهر اصفهان، رسيدگي به موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان كرد: کارآگاهان تحقيقات خود را آغاز کردند و اکيپ هاي گشت پليس آگاهي فعال شد؛ در همین راستا، يکي از واحدهاي گشتي در حين گشت‌زني، فردي را که در حال سرقت ضبط یک دستگاه خودروی پرايد بود مشاهده و او را دستگير کردند و جهت تحقيقات به پليس آگاهي دلالت دادند.

ریيس پليس آگاهي استان اصفهان افزود: متهم در تحقيقات صورت گرفته به ۴۶ فقره سرقت از داخل خودرو همشهريان در محدوده شرق شهر اصفهان اقرار كرد و پس از تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شد.

****

سرهنگ مرتضوی راه‌های کسب اطمینان درباره خریدهای الکترونیکی تشریح کرد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با هشدار دوباره در ارتباط با کلاهبرداری های پیامکی اظهار داشت: هم استانی های عزیز دقت کنند که پیامک های با اعلام برنده شدن در قرعه کشی بانکها صرفا کلاهبرداری است چراکه شرکت های معتبر هیچ گاه از طریق پیامک این موضوع را به مشتری های خود اعلام نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به هشدارهای مکرر پلیس هموطنان باید بیشتر در این زمینه دقت کنند، افزود: افراد در صورت مواجه شدن با چنین پیامک هایی، تماس افراد ناشناس در ارتباط با مراجعه به بانک و وانمود کردن شخص تماس گیرنده به اینکه برای پیگیری این مطلب که چرا پولی به حساب آنها واریز نشده نیاز به رمز اول و دوم کارت بانکی هست باید مراتب را سریعا به نیروی انتظامی خبر دهند.

رئیس پلیس فتای اصفهان تصریح کرد: به طور معمول این کلاهبرداریها با خط شخصی و نه از طریق پنل های تبلیغاتی مورد استفاده برای ارسال انبوه پیامک رخ می دهد تا شاید تصادفا از میان افرادی که برای آنها پیام فرستاده شده شخصی فریب بخورد.

وی با بیان اینکه با اطلاع رسانی شهروندان حداقل ظرف یک ساعت خط موردنظر غیرفعال می شود، گفت: شهروندان هرگونه شکایت در این زمینه را به شماره 2184355(بدون 3 ) اطلاع دهند.

****

ریيس پليس راه استان اصفهان از واژگوني كاميون بر اثر ترکیدن لاستیک خودرو و مرگ راننده آن خبر داد.

به گزارشتابناک اصفهان به نقل از ایمنا، سرهنگ رضايي اظهار کرد: روز گذشته، در پي وصول خبري مبني بر واژگوني يك دستگاه كاميون بنز در محور مباركه - شهرضا واقع در استان اصفهان، عوامل گشت پليس راه به همراه اكيپ هاي امدادي به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اين حادثه، راننده كاميون به علت شدت جراحات وارده بعد از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد.

ریيس پليس راه استان اصفهان گفت: علت واژگوني کامیون، تركيدن لاستيك خودرو و منحرف شدن از مسير جاده بوده است.

****


معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان از اجراي طرح برخورد با قليان كشي در حاشيه رودخانه زاينده رود و دستگيري تعدادي از افرادي كه اقدام به فروش قليان مي‌كردند، خبر داد.

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومي فرماندهي انتظامي استان اصفهان، سرهنگ جهانگير كريمي با بيان اينكه طرح‌ها و برنامه‌هاي پليس براساس مطالبات مردمي انجام مي‌شود، گفت: يكي از اين مطالبات برخورد قاطعانه با موضوع استعمال قليان در اطراف حاشيه زاينده رود و پل‌هاي تاريخي شهر اصفهان بود كه علاوه بر آلوده كردن محيط براي مردم، چهره تفرجگاه‌هاي شهر را در منظر گردشگران بسيار زشت و ناپسند نشان مي‌داد.

وي افزود: پليس مركز استان با استناد به ماده يك آئين نامه اجرايي قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات در اماكن عمومي، اين موضوع را در طرح انتظامي خود قرار داد و با به‌كارگيري تيم‌هاي ويژه به جمع آوري قليان‌ها از حاشيه زاينده رود، پارك ساحلي ناژوان و اطراف پل‌هاي تاريخي سي و سه پل و خواجو پرداخت.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان با اشاره به ابراز رضايت و خرسندي مردم از اجراي اين طرح گفت: در اين طرح تعدادي از افرادي كه اقدام به فروش قليان مي‌كردند دستگير و تمامي قليان‌هاي آن‌ها نيز جمع آوري و توقيف شد.

كريمي تصريح كرد: گزارش‌ها و تحقيقات صورت گرفته نشان مي‌دهد كه مصرف قليان مقدمه براي دور هم جمع شدن افراد تبهكار و خلافكار و زمينه‌اي براي به انحطاط كشيده شدن دختران و پسران نوجوان است.

وي اظهار كرد: بر خلاف باور كساني كه معتقدند ضرر قليان از سيگار و ساير مواد دخاني كمتر است، بايد اذعان كرد ضرر و عوارض جسمي و رواني استعمال قليان از سيگار و ساير مواد دخاني نه تنها كمتر نبوده بلكه ميزان و نوع عوارض آن بيشتر بوده و علاوه بر بيماري‌هاي مرتبط با تنباكو، مصرف اشتراكي قليان نيز مي تواند منجر به افزايش احتمال ميكروب سل و ويروس هپاتيت شود و جنين مادران باردار را با خطر جدي مواجه مي‌كند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان طرح برخورد با فروش و توزيع و استعمال قليان در پارك‌ها و تفرجگاه ها و اماكن عمومي را در دستور كار ويژه اين فرماندهي عنوان كرد و گفت: شهروندان مي‌توانند به منظور همكار پليس در صورت مشاهده اين گونه تخلفات موضوع را از طريق شماره تلفن 110 اعلام تا واحدهاي گشت انتظامي با متخلفان برخورد كنند.

****

فرمانده انتظامي شهرستان خميني‌شهر از دستگیری یک قاچاقچي موادمخدر با ۴ كيلوگرم هروئين در منزلش

خبر داد.

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایمنا، سرهنگ احمدي اظهار کرد: در راستاي مقابله با تهيه و توزيع کنندگان مواد مخدر و پيشگيري از اعتياد در سطح جامعه، فرماندهي انتظامي شهرستان خميني‌شهر با اجراي طرح هاي پاکسازي و برخورد با فروشندگان و مصرف کنندگان موادمخدر در صدد مقابله با اين بلاي خانمان‌سوز برآمد.

وی افزود: در پي كسب خبري مبني بر فعاليت فردي در امر توزيع مواد مخدر از نوع هروئين در سطح شهرستان، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي، بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامي شهرستان خميني‌شهر تصریح کرد: مأموران پس از چند روز تحقيقات گسترده و طي يك سري اقدامات پليسي، متهم را در اقدامي غافلگيرانه دستگير و در بازرسي از منزل وي، ۴ كيلوگرم هروئين كشف كردند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
سلام ازاینکه از قلیون فروختن در همچین مکانی جلو گیری میکنید تشکر واقعا کار خوبی میکنید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
سلام ازاینکه جلو این کار زشت و پایه وبنیادفساد رومی گیرید متشکرم
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
مجید جان دلبندم اون پخش ماشینه نه ضبط ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار