مدیرکل حوضه‌ آبریز فلات مرکزی مدیریت منابع آب ایران:
تابناک: مدیرکل دفتر مدیریت منابع آب به هم پیوسته حوضه‌های آبریز فلات مرکزی، قره قوم و مرز شرقی شرکت مدیریت منابع آب ایران، گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه توزیع آب به باغ های غرب اصفهان آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 19 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، مهرزاد احسانی درباره وضعیت بارش های حوضه آبریز زاینده‌رود از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، اظهار داشت: در این حوضه ایستگاه چلگرد و مبنا شاخص برای وضعیت بارش است که در این ایستگاه از ابتدای مهر ماه ۹۳ تاکنون حدود ۱۳۳۰ میلی متر بارش گزارش شده است.

وی ادامه داد: این میزان درمقایسه با متوسط درازمدت که حدود ۱۲۹۰ میلی متر بوده، رشد خوبی داشته و نوید یک سال آبی نرمال را به ما می دهد.

مدیرکل حوضه‌ آبریز فلات مرکزی مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: با وضعیت مناسب بارندگی انتظار می رود وضعیت سد زاینده رود نیز به تناسب بهبود یابد، چرا که از زمان بروز دوره خشکسالی اخیر در سال ۸۶، میزان بارندگی امسال در چلگرد بیشترین میزان بوده است.

وی با اشاره به آورد مناسب سد زاینده رود تاکنون، گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود ۶۴۰ میلیون مترمکعب آورد طبیعی به سد زاینده رود داشته‌ایم که این رقم بیشتر از پیش‌بینی‌های ما محقق شد؛ انتظار می رود تا پایان فروردین ماه جاری حدود ۴۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده داشته باشیم که این رقم در پیش‌بینی‌ها ۲۶۷ میلیون مترمکعب بود.

احسانی با بیان اینکه از مهرماه سال ۹۳ تاکنون در سد زاینده رود انحراف مثبت از برنامه داشته ایم، ادامه داد: پیش بینی اولیه ما این بود که حدود ۹۸۰ میلیون آورد طبیعی به سد زاینده رود داشته باشیم که خوشبختانه تاکنون بیشتر از برنامه محقق شده؛ برای مثال در فروردین ماه پیش بینی ۲۰۰ میلیون مترمکعب آورد بود، اما در عمل ۳۳۰ میلیون مترمکعب آورد ثبت شده است.

وی افزود: در زمان حاضر رهاسازی آب از سد زاینده رود به نحوی که مسیر رود در شهر اصفهان آب داشته باشد تا دهه نخست خرداد ماه ادامه خواهد داشت و پس از این تاریخ، شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود در مورد میزان رهاسازی آب تصمیم گیری خواهد کرد.

مدیرکل حوضه‌ آبریز فلات مرکزی مدیریت منابع آب ایران تاکید کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه توزیع آب به باغ های غرب اصفهان نیز آغاز خواهد شد؛ لذا با در نظر گرفتن تابستان و توزیع آب در بخش های مختلف، امیدواریم کشاورزان این منطقه حداکثر دقت را در برداشت و مصرف آب داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار