توهین یا جوسازی؟!؛
تابناک: حضور ده‌ها نفری مردم فریدن در پشت درب‌های استانداری اصفهان که چند روز گذشته در قالب تجمعی اعتراض گونه روبروی این نهاد اتفاق افتاد بیانگر انتقاد عده‌ای از مردم فریدن نسبت به عملکرد فرماندار فریدن بود که به بهانه توهین این مقام مسئول به امام جمعه شهرستان و همچنین برخی از مشکلات حل نشده در این شهرستان شکل گرفته بود.
کد خبر: ۲۴۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 22 June 2016

به گزارش تابناک اصفهان؛ این روزها نزاع‌های سیاسی که تقریبا بی مناسبت هم بوده در شهرستان فریدن اوج گرفته و به باور برخی از اهالی این شهرستان مبنی بر توهین اسفندیار تاجمیری، فرماندار فریدن به ائمه جمعه و برخی از مردم این شهرستان تا پشت درب‌های استانداری اصفهان نیز رسیده است.

حضور ده‌ها نفری مردم فریدن در پشت درب‌های استانداری اصفهان که چند روز گذشته در قالب تجمعی اعتراض گونه روبروی این نهاد اتفاق افتاد بیانگر انتقاد عده‌ای از مردم فریدن نسبت به عملکرد فرماندار فریدن بود که به بهانه توهین این مقام مسئول به امام جمعه شهرستان و همچنین برخی از مشکلات حل نشده در این شهرستان شکل گرفته بود.

در این راستا تابناک به منظور واکاوی این اتفاقات گفت‌وگوهایی را با مسئولان مربوطه انجام داده که هر کدام اظهاراتی ضد و نقیض در خصوص چرایی این تجمع داشته‌اند.

گرچه به اعتقاد جمعی از اهالی فریدن فرماندار این شهرستان به امام جمعه توهین کرده اما امام جمعه شهرستان نظری دیگر در این باره دارد.

عدم تعامل فرماندار فریدن با ائمه جمعه و شورای تامین شهرستان

اکبر ترکی، نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی که معتقد است استاندار و معاونان وی نسبت به مطالبات مردم فریدن اشراف کامل دارند به تابناک می‌گوید: از مسئولان بالارتبه استانی انتظار می‌رود که هر چه زودتر نسبت به رفع تنش‌های موجود اقدام کنند.

وی عدم هماهنگی و تعامل فرماندار با ائمه جمعه و شورای تامین شهرستان فریدن را از نقاط ضعف فعالیت‌های فرماندار فریدن عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: باید توجه داشته باشیم که عدم تعامل فرماندار با دیگر مسئولان شهرستان در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده همه کارها را قفل کرده و باعث عدم پیشرفت برنامه‌ها شده است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی همچنین به مطالب سیاسی درج شده در سایت فرمانداری فریدن انتقاد می‌کند و ادامه می‌دهد: این مطالب در شهرستان تنش زا شده است.

فرماندار فریدن: پیگیر قضایی اتهامات وارده هستم

اسفندیار تاجمیری، فرماندار فریدن نیز که در ابتدای امر بنای مصاحبه نداشت به قراردادن بیانیه‌ای در خصوص این اقدامات در سایت فرمانداری فریدن اشاره می‌کند و می‌گوید: همچنین باید توجه داشته باشید که عده‌ای از مردم شهرستان خواستار انجام اقدام متقابل در خصوص اقدام این عده خاص در شهرستان بودند که ما اجازه انجام این کار را ندادیم.

وی در ادامه به غیر قانونی بودن تجمع صورت گرفته روبروی استانداری اصفهان اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: بنده نیز پیگیری قضایی اتهامات وارد شده به خود را محفوظ دانسته و در مراجع قضایی پیگیری می‌کنم.

فرماندار فریدن که معتقد است این عده خاص در سطح شهرستان فریدن برای مردم این شهرستان شناسایی شده‌اند، اضافه می‌کند: همه این افراد که عده معدودی نیز هستند مخالفان برجام و مخالفان اجرای برجام هستند.

وی در خصوص برخی اظهارات عنوان شده در خصوص عدم تعاملش با شورای تامین شهرستان نیز اظهار می‌کند: باید توجه داشته باشیم که من خود رئیس شورای تامین هستم و مسائل مطرح شده در این شورا محرمانه است و لزومی به طرح با دیگران نیست.

امام جمعه فریدن: عدم تعاملات فرماندار با ستاداقامه نماز جمعه با دیگر مشکلات ضمیمه شده است

اما حجت‌الاسلام اسماعیل سیاوشی، امام جمعه شهرستان فریدن نیز در این باره به تابناک می‌گوید: اصلی‌ترین دلیل تجمع اعتراض مردم فریدن روبروی استانداری عدم توجه فرماندار این شهرستان نسبت به مشکلاتی از قبیل کم آبی، بیکاری و مسائل و مشکلات اقتصادی در شهرستان است.

وی ادامه می‌دهد: باید توجه داشته باشیم که نرخ بیکاری در شهرستان فریدن بسیار بالاست و از این رو بسیاری از جوانان این شهرستان بیکار هستند و خیلی از خانواده‌های این شهرستان نیز در حال حاضر همان حاشیه‌نشینان اصفهان هستند.

امام جمعه فریدن که معتقد است مشکلات اقتصادی، اجتماعی و بیکاری موجود در شهرستان فریدن مربوط به امروز نیست و سال‌هاست که مسئولان استان به این منطقه بی توجه هستند، بیان می‌کند: باید توجه داشته باشیم که صدها کارخانه در اطراف اصفهان وجود دارند و این در حالی است که حتی یکی از آنها در شهرستان فریدن وجود ندارد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فرماندار فریدن صراحتاً به شما توهین کرده یا خیر، می‌گوید: در این راستا باید عنوان کنم که فرماندار فریدن عدم تعاملاتی را با ستاد اقامه نماز داشته است که مردم شهرستان این موضوع را به مشکلات بیکاری و اقتصادی ضمیمه و عنوان کرده‌اند.

قول مساعد استاندار و معاونانش برای تغییر فرماندار فریدن

کاظم صادقی، بازنشسته آموزش و پرورش نیز که یکی از افراد حاضر در این تجمع بوده و به عنوان نماینده تجمع کنندگان روبروی استانداری با سید رضا عقدایی، معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان دیدار داشته است تنها خواسته خود را تغییر فرماندار شهرستان عنوان می‌کند و می‌گوید: فرماندار فریدن به ائمه جماعات توهین کرده و نمازگذاران را افرادی معلوم‌الحال، محمل نشین و غضنفر خوانده است.

وی با اشاره به اینکه فرماندار فریدن خود را اصلاح طلب می‌داند و قصد ریشه کنی حزب مخالف خود در شهرستان را دارد، ادامه می‌دهد: در این راستا ما خواسته خود را عنوان کرده و استاندار و معاونان وی قول مساعد برای همکاری داده‌اند.

این بازنشسته آموزش و پرورش ادامه می‌دهد: استانداری از مردم فریدن فرصت معقولی را خواستار شده تا به مشکلات شهرستان رسیدگی کرده و پس از انجام مراحل اداری نسبت به تغییر فرماندار اقدام کند.

اما در این راستا باید به خاطر داشته باشیم که چقدر از معضلات مردم در نتیجه این بازی‌های سیاسی کم می‌شود، این اختلاف سیاسی به کجا می‌رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
این افرادی که تحصن کرده بودند سالها بیت المال را به یغما بردند از جمله بودجه مسکن مهر را فقط وفقط دنبال منافع شخصی خود هستند خدا توطئه آ نها رابه خودشان برگرداند ورسوایشان کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
این افرادی که تحصن کرده بودند سالها بیت المال را به یغما بردند از جمله بودجه مسکن مهر را فقط وفقط دنبال منافع شخصی خود هستند خدا توطئه آ نها رابه خودشان برگرداند ورسوایشان کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار