بسته حوادث و اتفاقات ناگوار اصفهان؛
تابناک: حدود 700 پرونده زمین‌خواری در استان تشکیل و غالباً رأی هم صادر شده است که این تعداد نسبت به سال‌های قبل‌تر کاهش را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۲۴۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 20 June 2016
به گزارش تابناک اصفهان، صفحه حوادث و اتفاقات ناگوار روزنامه ها همیشه از روزنامه جدا می کنم چرا که هیچگاه دوست ندارم از کشته شدن یا مرگ و ناخوشی های مردم بدانم اما به هر حال عده ای به این موضوعات علاقه دارند و از همین رو تابناک در نظر دارد به بررسی مهم ترین اخبار حوادث و اتفاقات در هفته ای که گذشت بپردازد.

سرهنگ ستار خسروی گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان به یک انبار تخلیه بار در شهر اصفهان اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی، این انبار مورد بازرسی قرار گرفت که 520 حلقه لاستیک خارجی ساخت کشور کره فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ خسروی، ارزش این محموله را یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد و بیان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا با قاچاقچیان و برهم زنندگان نظم اقتصادی برخورد قانونی خواهد کرد.

دو و نیم هکتار از مراتع افوس به آتش کشیده شد!

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری بوئین میاندشت گفت: روز جمعه پیش براثرآتش سوزی افراد ناشناس دو و نیم هکتارازمراتع منطقه گردشگری سرچشمه افوس درآتش سوخت وبیش از210میلیون ریال خسارت به بارآورد.

رفیعی افزود: ازابتدای سال تاکنون 8مورد آتش سوزی درمراتع بوئین میاندشت رخ داده که درپی آن 30هکتار ازبهترین مراتع طعمه حریق شده و بیش از2میلیارد ریال  خسارت به مراتع این شهرستان واردشده است.

فحاشی و توهین جرم اول اصفهانی ها!!

خسروی وفا،رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه به رتبه‌بندی جرائم اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه پرونده‌های سرقت که در گذشته رتبه اول را در بین جرائم داشت به رتبه چهارم تنزل کرده و طبق آخرین بررسی‌ها توهین به اشخاص با 8039 پرونده در صدر شکایات مردمی است؛ ضرب و جرح، سرقت، ایجاد صدمات بدنی غیرعمدی مانند تصادفات، تهدید، تخریب، خیانت در امانت و جرائم مربوط به مواد مخدر در رتبه‌های بعدی از لحاظ تعداد پرونده هستند.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدای سال جاری طی جلسه‌ای که با حضور فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، دست نیروی انتظامی برای برخورد جدی با جرائم اجتماعی مانند ایجاد مزاحمت برای نوامیس، حرکت غیرمتعارف با خودرو، دور دور کردن، کشف حجاب در خودروها، تالارها و باغ تالارهای بدون مجوز، حرمت‌شکنان و روزه‌خواران در ماه مبارک رمضان و اراذل اوباش با تمرکز بر اشراری که به صورت باندی فعالیت می‌کنند باز گذاشته شد.

حکم فساد فی‌الارض برای یک نفر از اراذل و اوباش

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه چنین پرونده‌هایی با تشکیل شعبه ویژه و به صورت خارج از نوبت بررسی می‌شوند گفت: در سال جاری 38 نفر از اراذل و اوباش دستگیر و یک حکم اعدام به جرم افساد فی‌الارض برای یک از این افراد سابقه‌دار صادر شد که البته هنوز رأی، نهایی نشده است.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون زمین‌خواری در اصفهان این طور پاسخ داد: حدود 700 پرونده زمین‌خواری در استان تشکیل و غالباً رأی هم صادر شده است که این تعداد نسبت به سال‌های قبل‌تر کاهش را نشان می‌دهد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار