حاج کاظم ها روی تخت نقاهت؛
تابناک: داستانی که نمود بیرونی و واقعی آن به طرزی غیرانسانی در اصفهان رخ داده است و اگر همان " یک وجدان" بیدار هم خود را به خواب می زد، حالا معلوم نبود این برنج‌ها میهمان ناخوانده سفره چند ایرانی باشد.
کد خبر: ۲۴۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 20 June 2016

به گزارش تابناک اصفهان، واردات 60 تن برنج وارداتی خارجی آلوده در یکی از انبارهای اصفهان به موازات پخش سریالی با همین مضمون از یکی از شبکه های داخلی در ایام ماه مبارک رمضان، سبب شد تا ماموران بهداشت محیط استان اصفهان خود را به این انبار رسانده و پرده از این اقدام غیرقانونی بردارند.

هرچند مسئله وجود برنج‌های وارداتی آلوده تازگی چندانی برای بازار و افکار عمومی ندارد اما اهمیت و عمق موضوع، سبب شده تا نتوان از کنار این معضل به سادگی گذشت.

برنج هایی که در روزهای گذشته با مجوز دولتی و از گمرک بندرعباس، در نهایت به سوی اصفهان بارگیری شده است و اکنون با اطلاع مردم به ماموران بهداشت محیط اصفهان، این محموله توقیف شده است.

حاج کاظم‌های بازار که حالا روی تخت نقاهت زمانه خوابیده‌اند چشم امید خود را به پسرهای خلف بازار دوخته‌اند تا در فاصله میان نسل‌ها، آنچه قربانی می شود، انسانیت و اعتماد مردم به کسبه نباشد!.

آدم‌هایی که این روزها بودنشان کم شده و بیشتر بازار برای بیرون کشیدن گلیم خود از آب، به جای گرفتن دست شالیکار شمالی، به واردکننده برنج خارجی پا میدهد!.

داستانی که نمود بیرونی و واقعی آن به طرزی غیرانسانی در اصفهان رخ داده است و اگر همان " یک وجدان" بیدار هم خود را به خواب می زد، حالا معلوم نبود این برنج‌ها میهمان ناخوانده سفره چند ایرانی باشد.

هرچند بخشی از برنج‌های کشف شده در این انبار، کاملا فاسد و حتی برای مصرف حیوانی هم مناسب نبود اما سودجویان درصدد بودند بخشی از این برنج را به عنوان خوراک دام و بخشی که به ظاهر سالم اما به گفته مامور بهداشت محیط آلوده بود را راهی بازار برنج اصفهان کنند!!.

نکته جالب در این میان، واردات این برنج‌های آلوده با مجوز دولتی و عدم آزمایش سلامت آنها از سوی آزمایشگاه‌های مربوطه بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار