وظیفه مهم خانواده تربیت است
یازدهمین شماره از " هفته نامه تصویری صد در صد " با موضوع " مسئول تربیت کیست؟ " جمعه 21 خرداد ماه از شبکه استانی اصفهان پخش شد.
کد خبر: ۲۴۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 15 June 2016

به گزارش تابناك اصفهان، انتشار این شماره صد در صد مقارن با ماه مبارک رمضان قرار گرفت و به همین مناسبت برنامه با تغییراتی از جمله زمان پخش برنامه به ساعت 22:30 و باز پخش آن به چهارشنبه ها 8 صبح تغییر یافته است.

همچنین بینندگان برنامه در طول ماه مبارک رمضان می توانند صبح ها هر روز از ساعت 11:45 شاهد بخش منتخب از گفتگوی برنامه را در شبکه اصفهان مشاهده نمايند.

در این شماره از صد در صد به موضوع تربیت و جایگاه خانواده و مدرسه و سایر نهادها در این زمینه، پرداخته شد.

یازدهمین میز خبر " آکولاد" با اجرای مجتبی شاهمرادی و همکاری چند تن از فعالان فرهنگی به بررسی و تحلیل اخبار فرهنگی اصفهان در رسانه های مکتوب ، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پرداخت. در این شماره خانم ها منصوره سادات مرتضوی با بررسی اخبار هفته گذشته شبکه های اجتماعی ، خانم زهرا سادات ماهری با بیان گزارش هایی از رسانه های مکتوب و آقای سید محمد عباس ظریفی با بررسی اخبار فرهنگی هفته گذشته اصفهان در فضای مجازی پشت میز آکولاد حاضر شدند. همچنین در این شماره به جایگاه و نقش پلیس و برخورد قهری او با مسایل و معضلات فرهنگی پرداخته شد.

در پایان میز آکولاد نشان معنوی صد در صد به حجت الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به جهت احساس مسئولیت، دغدغه و حضورشان در کمیسیون فرهنگی مجلس اعطاء شد.

میهمان " صندلی داغ" این شماره صد در صد، فریدون اللهیاری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بود. او که سالهای متمادی در این حوزه مسئول بوده به سوالات صد در صدی ها پاسخ داد. او در صحبت های خود به مهمترین اشتباهات میراث فرهنگی مبنی بر عبور خط مترو از خیابان چهارباغ، ساخت برج جهان نما و معماری نا مناسب برخی بناهای شاخص مثل مصلی اصفهان اشاره کرد. وی همچنین مهمترین تصمیم میراث فرهنگی در طی دو سال گذشته را خروج خط مترو از میدان امام اصفهان عنوان کرد.

با توجه به تاکیدات ویژه ای که مقام معظم رهبری بر روی مساله ی فرهنگ دارند، در صد در صد بخش " نقطه" به بیانات ایشان اختصاص یافته است. ایشان می فرمایند: « كسى كه عربى، انگليسى، يا آلمانى بلد است، با كسى كه بلد نيست، چقدر تفاوت دارد؟ لغت هنر هم همين است. كسى كه از تئاتر، نقاشى، عكس يا شعر چيزى نمى فهمد، راه هاى معرفت به رويش بسته است. ملتى كه هر كدام از اينها را ندارد، دريچه اى به روى او بسته است.»

وحید ملتجی در پاراگراف این شماره صد در صد میزبان خانم دکتر مریم جلالی بود. او سردبیر و نویسنده بسیاری از برنامه های رادیویی و تلویزیونی بوده است. همچنین تجربه های مدیریتی زیادی در رسانه ملی داشته که می توان به مدیر گروه خانواده شبکه دو ، مدیر گروه خانواده رادیو ایران، عضو شورای طرح و برنامه شبکه یک سیما، اشاره کرد. دکتر جلالی اولین تهیه کننده زن در رادیو قرآن است و 2 بار مورد تقدیر رهبری قرار گرفته است.نویسنده کتاب آیین همسر گزینی در شاهنامه و برگزیده جشنواره های اول، سوم و چهارم رادیو در بخش نویسندگی و سردبیری می باشد. ملتجی در موضوع مسئول تربیت کیست با وی به گفتگو نشست. دکتر جلالی در محورهای مفهوم تربیت، وظیفه تربیت و زمان شروع آن، خانواده مولد، کارکرد مهد کودک ها و تفاوت تربیت دختر و پسر نکات بسیار مهمی را بیان کرد.

از خلاقیت های صد در صدی ها بخش "ممیز" است که سعی دارد در قالب تصویر سازی به نحوی فرهنگ سازی و حقوق فرهنگی را گوشزد کند. در این شماره ی ممیز به موضوع فرهنگ گفتگو در مهمانی ها و انتخاب موضوعات سودمند تر در مهمانی و گفتگوها پرداخته بود.

" پرانتز " این شماره صد در صد با موضوع تربیت فرزندان به روی مردم اصفهان باز شد. آصفهانی ها معتقدند پدر و مادر، خانواده مسئول تربیت فرزندان هستند. و در این میان بیشترین سهم را از آن مادر می دانند.آنها در بحث تربیت به زور متوسل نمی شوند و کارکردی برای آن قائل نیستند. همچنین از تجارب پدران و مادران خود و مطالعه کتاب هم استفاده می کنند.

بخش "ویرگول" هر هفته متناسب با موضوع برنامه با اجرای هنرمند طنزپرداز اصفهانی رضا احسانپور نکات قابل توجهی را ارائه می کند. در این شماره احسانپور با بیانی طنز به تربیت فرزندان در جامعه و شیوه‌های برخورد با آن‌ها پرداخته است.

"کروشه" آیتم معرفی کتاب است. در کروشه ی این هفته کتاب " حرکت" به قلم مرحوم علی صفایی حائری جای گرفته بود. در بخش هایی از این کتاب می خوانیم « ... اگر معتقد باشیم که، انسان گرچه استعدادهایش محدود است، ولی با ترکیب آنها نامحدود و بی‌نهایت می‌شود، هیچ‌گاه جایگاهی را که داریم نقطه‌ی آخر نخواهیم دانست؛ که حروف الفبا در ترکیب با هم بی‌نهایت کلمه و بی‌نهایت جمله به وجود می‌آورند؛ استعدادهای انسان هم در ترکیب با یکدیگر، بی‌نهایت استعداد می‌آفرینند ... »

میهمان این شماره " نیمکت " آقای محمدرضا حق شناس قاری و داور بین المللی قرآن بود که در دو بخش از برنامه به تلاوت آیاتی از قرآن مجید به روش ترتیل و قرائت پرداخت.

از دیگر بخش های این شماره صد در صد " سه نقطه" ، بخش نظر سنجی برنامه با طرح این سوال که " مسئول اصلی تربیت فرزندان کیست؟ " و بخش " دو نقطه " نمایش عکس های ارسالی از مخاطبان برنامه که یک اتفاق ویژه فرهنگی در آن به تصویر کشیده شده می باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار