همزمان با ماه بندگی خدا؛
تابناک اصفهان: مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان عصر دیروز با حضور جمعی از مسئولان اصفهان برگزار شد. این نمایشگاه با حضور 5 استان کشور از 22 الی 28 خرداد در محل نمایشگاههای بین‌المللی اصفهان واقع در پل شهرستان دایر است.
کد خبر: ۲۴۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۱ 12 June 2016

به گزارش تابناک اصفهان، مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان عصر دیروز با حضور جمعی از مسئولان اصفهان برگزار شد.

اصفهان مهد قرآن



رسول زرگرپور، استاندار اصفهان نیز در این برنامه گفت:برای سومین سال متوالی است که این توفیق نصیب من می‌شود تا در این مراسم شرکت کنم.

وی افزود: قرآن ماندگارترین وحی الهی و جاودانه‌ترین پیام خداست که بر قلب شریف‌ترین انسان نازل شد و همان‌طور که امام علی(ع) در حدیثی بیان می‌کنند، قرآن نوری است که خاموش نمی‌شود.

استاندار اصفهان بیان داشت: بدون شک تکیه بر قرآن جامعه را از مادی‌گرایی و رخوت نجات می‌دهد و قرآن حقیقت را آشکار می‌کند که با پایبندی به آن می‌توان جامعه را به بهترین شکل مدیریت کرد.

وی با تأکید بر اینکه با قرآن نه تنها زندگی دنیوی بلکه زندگی اخروی و حیات ابدی را هم می‌توان تضمین کرد، تصریح کرد: میل به کمال‌گرایی را قرآن به خوبی پاسخگوست؛ همچنین قرآن با ظرفیت جهان‌شمولی که دارد زمینه را برای همه آحاد بشریت فراهم می‌کند.

زرگرپور اذعان کرد: باید معارف آموزشی قرآن با روشی جذاب ابتدا در مدارس و پس از آن در دانشگاه‌ها با برنامه‌ریزی اجرا شود تا نسخه عمل‌گرایی به این کتاب ایجاد شود تا سرانجام آن افرادی را با آرامش تحویل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان با سابقه مذهبی قبل از انقلاب بیشترین فعالیت قرآنی و مذهبی را داشت و پس از آن نیز رشد خوبی داشته است.

استاندار اصفهان تأکید کرد: بیش از یک هزار و 200 مرکز مردمی قرآنی به ‌صورت شهری و روستایی در استان درحال فعالیت هستند و بیشترین مسابقات مختلف قرآنی در اصفهان برگزار می‌شود که اکثر شرکت‌کننده‌ها و داوران مسابقات قرآن در کشور اصفهانی‌ها هستند.

وی متذکر شد: بیش از 3 هزار حافظ قرآن در اصفهان تربیت شده است و بیش از 15 هزار قرآن‌آموز داریم؛ همچنین قرار است در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران نفیس‌ترین قرآن که حاصل 18 سال تلاش هنرمندان اصفهانی است رونمایی شود.

زرگرپور تصریح کرد: با این تفاسیر و آمار می توان اصفهان را مهد قرآن، اصفهانی‌ها حافظان قرآن و هنرمندان اصفهان را نگارگران آیات قرآن بنامیم.

وی در ادامه در توصیه‌هایی به مسؤولان گفت: توصیه می‌کنم نهادها با جذب نخبه پروری و جریان سازی و همچنین استفاده از جریان رسانه‌ای و ارتباط گیری با سیستم آموزشی و ... در این مسیر همراهی کنند.

استاندار اصفهان در پایان بیان کرد: این نمایشگاه‌ها هم یاری کننده این برنامه‌هاست و کمک می‌کند تا مردم، مخاطبان، مسوولان و خانواده‌ها فرصت خارج شدن از تعلقات دنیایی و روس آوردن به رویکردی تازه داشته باشند.




مشارکت 149 مشارکت‌کننده از 6 استان برای نمایشگاه امسال

رسول محققیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان در افتتاحیه این برنامه   اظهار کرد: قرآن کتابی است که روح را تجلی می‌دهد و نیاز به واکاوی هر روزه دارد تا شاید بتوان از این دریای بیکاران مروارید صید کنیم

وی افزود: در دنیای امروز که به استناد روایات نگه‌داشتن دین همانند نگه‌داشتن آتش در کف دست است، قرآن می‌تواند کمک‌کننده باشد اما نه‌ با خواندن، بلکه تدبر و تعقل نیز باید در آن دخیل باشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان بیان داشت: قرآن در تمامی ابعاد نجات‌بخش است و تمام علما به این نکته اذعان دارند که باید قرآن را با زبان رسانه، تکنولوژی و هنر بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه قرآن نیز در همین راستا گام برداشته است تا دریچه‌هایی عمیق را به مردم بگشاید؛ نمایشگاه قرآن امسال با مشارکت 149 مشارکت‌کننده از استان‌های تهران، اصفهان، فارس، قم و خراسان رضوی در 9 هزار مترمربع برگزار می‌شود.

محققیان عنوان کرد: در نمایشگاه امسال 25 درصد به ادارات دولتی و غیردولتی، 20 درصد به کتاب و انتشارات، 15 درصد به هنر، 10 درصد به عفاف و حجاب، 15 درصد به خانواده و سبک زندگی و 15 درصد به سایت و نرم‌افزار اختصاص یافته است.

وی تأکید کرد: شرکت نمایشگاه‌های استان به خود می‌بالد که در طی این 13 سال در این راه قدم گذاشته است؛ راهی که ابتدا با حرکت آیت‌الله مظاهری در اصفهان آغاز شد و برکت این نمایشگاه قوتی است برای همکاران در طول سال برای برپایی سایر نمایشگاه‌ها تا بتوانیم از طریق این نمایشگاه مردم را به جست‌وجوی در این برکت الهی تشویق کنیم.


سیزدهمین نمایشگاه قرآن اصفهان با حضور 5 استان کشور از 22 الی 28 خرداد در محل نمایشگاههای بین‌المللی اصفهان واقع در پل شهرستان دایر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :