کد خبر: ۲۴۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 10 June 2016

به گزارش تابناک اصفهان، قوانین تصویب اما اجرا نشده ستاد انقلاب فرهنگی، موضوع روزه خواری، امر به معروف و نهی از منکر از جمله محورهای خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اصفهان بود.

آیت الله یوسف طباطبائی نژاد، گفت: مردم از راه‌های بسیار دور برای اقامه نماز جمعه در مسجد امام و بعضاً در میدان امام اصفهان حضور پیدا می‌کردند که با سختی‌ها و مشقت‌های فراوانی همراه بود، اما خوشبختانه در ماه مبارک رمضان و به برکت این ماه نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ اصفهان برگزار شد.

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی سالروز فرمان امام مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در سال 1357، باید به موضوعات فرهنگی اهمیت ویژه‌ای داد و امام خمینی با بینش آگاهانه خود که در همه جنبه‌های اجتماعی داشتند، برای تبدیل فرهنگ طاغوت به فرهنگ اسلام فرمان تشکیل این شورا را دادند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد متذکر شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی هنوز نتوانسته آنطور که باید و شاید کاری که وظیفه‌اش بوده است را انجام دهد، که البته قوانین خوبی در این شورا به تصویب رسیده است، متأسفانه نتیجه کارهای فرهنگی در همه دولت‌ها بسیار ناچیز بوده و نباید این مهم فقط به صورت شعار و حرف مطرح شده باشد.

وی عنوان داشت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بدون همراهی مردم نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد چرا که بودجه‌ای ندارد و نمی‌تواند به صورت گسترده اقدامات لازم را انجام دهد که البته مردم حزب‌الهی ما نسبت به گناه و بی‌بند و باری حساسیت نشان خواهند داد.

امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به لزوم جلوگیری از اختلاط زنان و مردان در مراکز فروشگاهی خاطر نشان کرد:‌ کسانی که زنان نامحرم را در فروشگاه‌ها در کنار خود قرار می‌دهند باید مجوز کار آنها توسط اداره اصناف لغو شود چرا که فعالیت آنها باعث مشکلات خانوادگی برای آنها خواهد شد.

وی گفت: مردم نباید نسبت به گناهانی مانند سگ گردانی و بد حجابی بی تفاوت باشند، مردم حزب اللهی ما باید در این راه قدم بردارند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به تشکیل برخی گروه‌های ضد دینی اظهار داشت: گروهی به عنوان روزه خواری تشکیل شده و از سفره‌های روزه خواری خود عکس می‌گیرند و در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند، این افراد منافق هستند و با دین لجبازی می‌کنند، گروهی دیگر نیز مبارزه با حجاب را در شهر راه انداخته‌اند و مسئولان دستگاه‌های مرتبط باید با این موضوع برخورد کنند.

وی افزود: به وزارت ارتباطات و مخابرات می‌گویم اگر می‌توانید با سر دسته شبکه‌هایی که موجب بی‌عفتی می‌شوند برخورد کنید اگر این کار را نکنید رسالت خود را انجام نداده‌اید، مخابرات می‌تواند این افراد را پیدا و آنها را خفه کند.

وی با اشاره به وضعیت بد حجاب در شهر اصفهان اضافه کرد: عکس‌هایی به دفتر من رسیده است که زنان در کنار زاینده‌رود خشک مثل اروپا عکس گرفته‌اند همین کارها را می‌کنید رودخانه که خشک شد بالا دست آن هم خشک می شود.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: ما در انقلاب فرهنگی درست عمل نکرده‌ایم، در این چند سال حتی نتوانسته‌ایم دانشگاه را زنانه و مردانه کنیم، این چه انقلاب فرهنگی است که هیچ کار اساسی در آن انجام نشده است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار