وقتی سلامتی ارزان فروخته می شود؛
تابناک: از سوی دیگر، قیمت آبمیوه هایی که در همین خیابان‌ها به فروش می رسد در صورت طبیعی بودن، مواد اولیه به کار رفته در آن، همخوانی ندارد و همین مسئله ما را به این سمت سوق می‌دهد که باید کاسه ای زیر نیم کاسه برخی مغازه‌داران باشد.
کد خبر: ۲۴۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 08 June 2016

به گزارش تابناک اصفهان، با گرم شدن هوا و رونق گرفتن آبمیوه فروشی‌ها در شهر، لزوم توجه به کیفیت مواد غذایی عرضه شده از سوی واحدهای صنفی نیز افزایش می‌یابد چراکه وقتی تقاضا بالا می رود به تبع آن، تقلب و استفاده از مواد غیرمجاز و مضر برای سلامتی نیز افزایش می یابد.

برخی خیابان‌های شهر اصفهان که به، تفریح و گذران وقت جوانان شهره شده‌اند، بیشترین واحدهای عرضه و فروش آبمیوه‌های به اصطلاح طبیعی را در دل خود جای داده اند و هر مغازه شاید روزانه پذیرای هزار مشتری یا در برخی روزها بیشتر باشد اما سوال اینجاست آیا واحدهای صنفی‌ای که باید در روز به هزار مشتری خدمات رسانی کنند، از کجا هم در تابستان و هم در زمستان، توانایی تامین این میزان آب میوه طبیعی را دارند؟!.

از سوی دیگر، قیمت آبمیوه هایی که در همین خیابان‌ها به فروش می رسد در صورت طبیعی بودن، مواد اولیه به کار رفته در آن، همخوانی ندارد و همین مسئله ما را به این سمت سوق می‌دهد که باید کاسه ای زیر نیم کاسه برخی مغازه‌داران باشد.

وقتی زیر نیم کاسه مغازه‌داران را از مسئولان بهداشت استان اصفهان جویا شویم، متوجه می شویم که استفاده از رنگ های غیرمجاز و در برخی موارد صنعتی، حکمت نرخ‌های پایین آبمیوه های به اصطلاح طبیعی است.

در همین راستا چندی پیش یکی از مغازه های آبمیوه فروشی شهر اصفهان، در محله جلفای اصفهان به دلیل استفاده از رنگ های غیرمجاز پلمپ شد.

محمد ابراهیم محمدیان، بازرس بهداشت محیط شبکه بهداشت شهرستان اصفهان در این باره گفت: این واحد صنفی غیر مجاز در محله جلفای اصفهان که اقدام به عرضه آب میوه و شربت می کرد به دلیل استفاده از رنگ های غیر بهداشتی در اصفهان مهر و موم شد .

اما این تنها واحد صنفی معروف اصفهان نبود که در روزهای اخیر به دلیل تخلف پلمپ شد. یکی از مغازه های معروف آب میوه فروشی شهر اصفهان در خیابان چهارباغ بالا به دلیل استفاده از رنگ غیرمجاز و مصنوعی به جای رنگ طبیعی برای تهیه آب انار، نیز پلمپ شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :