تابناک: آمار متقاضیان دریافت مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی استان اصفهان در سال1393 نسبت به سال 92 حدود 20 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۲۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 18 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان، پارسال 555 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه و 454 نفر از آنها مجوز سقط درمانی دریافت کردند .

سازمان پزشکی قانونی کشور بعنوان متولی بررسی درخواستهای صدور مجوز سقط درمانی در مواردی اقدام به صدور مجوز سقط درمانی می کند که جنین زیر چهار ماه و واجد ناهنجاری های شدید مادرزادی بوده یا مادر مبتلا به بیماری های صعب العلاج همراه با خطر جانی در صورت تداوم بارداری باشد .

همچنین بر اساس این گزارش، آمار پرونده های مختومه در کمیسیونهای پزشکی قانونی استان اصفهان در سال 1393 افزایش یافت .

تعداد پرونده های به نتیجه رسیده در کمیسیونهای پزشکی قانونی استان یکهزار و 54 مورد در سال 1393 بوده که نسبت به سال 1392 معال 18.4 درصد افزایش داشته است .

از کل پرونده های به نتیجه رسیده دراین مدت، 545 مورد مرتبط با رسیدگی به پرونده های پزشکی قانونی ، 271 مورد مرتبط با رسیدگی به پرونده های قصور پزشکی و 238 مورد پرونده های مرتبط با موضوع روانپزشکی قانونی بوده است.

همچنین روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان اعلام کرد: آمار اجساد معاینه شده ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در این اداره کل و مراکز تابعه در سال گذشته 186 نفر شامل 19 زن و 167 مرد بود که نسبت به سال 1392 معادل 40.4 درصد کاهش داشته است .

آمار مذکور بر اساس تعداد پرونده های تعیین علت فوت شده در مدت یاد شده است.

کارشناسان و مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال های اخیر همواره به موضوع افزایش سقط جنین و سقط درمانی اشاره داشته اند.

محبوبه والیانی، رییس جمعیت مامایی اصفهان نیز با اشاره به افزایش سقط جنین در میان زنان باردار، مهمترین دلایل آن را افزایش اضطراب در میان زنان و مصرف غذاهای فوری (فست فود)، تن پروری و کم تحرکی، آلودگی هوا و امواج پارازیت ها و تجهیزات الکترونیکی مانند تلفن همراه عنوان کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار