معاون استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال شهرک صنعتی بیرجند با مشکل جدی آب مواجه است،گفت: در این راستا طرح تصفیه پساب کارخانه ها داده شده که اجرای آن نیازمند ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است.
کد خبر: ۲۴۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷ 07 June 2016

مشیر الحق عابدی  در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار کرد: سه پروژه سیمان باقران، فولاد قاین و زغال سنگ طبس تا پایان امسال به سرانجام می رسد.

 وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان با نبود زیرساخت‌های مناسب و کمبود اعتبارات مواجه هستند، افزود: باید دولت مشوق‌های خاصی برای جذب سرمایه گذار از خارج استان لحاظ کند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی از پایش 50 درصد واحدهای صنعتی استان خبر داد و  گفت: از این میزان 228 واحد پایش شده که 183 واحد فعال هستند.

عابدی با بیان اینکه هفت پروژه اقتصاد مقاومتی به وزارت صنعت و معدن و تجارت واگذار شده، تصریح کرد: امیدواریم رقم 400 میلیارد تومان تسهیلات ابلاغی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی مشکل دار و یا زیر ظرفیت استان افزایش پیدا کند.

 وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی بیرجند امسال با مشکل جدی آب مواجه است، ادامه داد: در این راستا طرح تصفیه پساب کارخانه ها داده شده که اجرای آن نیازمند 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار است.

داوود شهرکی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه این استان در هفت پروژه ستاد اقتصاد مقاومتی که بر عهده این وزارت خانه قرار داده شده، سهم دارد و می‌تواند از این فرصت برای رونق بخشیدن به تولید استفاده کند.

 وی با بیان اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون در استان تشکیل شده، افزود: از 524 واحد تولیدی استان در بین 476 واحد فرم ارزیابی توزیع شده که تاکنون 228 فرم برگشت داده و پایش شده است.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: بر این اساس 184 واحد صنعتی استان فعال و 45 واحد راکد و تاکنون 20 درصد واحدها تعطیل هستند.

 شهرکی از ثبت نام 56 طرح و واحد در سامانه بهین یاب خبر داد و بیان کرد: 13 طرح بررسی و مصوب شده تا برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شوند.

 وی در پایان بر همراهی و همکاری بانک‌ها برای دادن تسهیلات به واحدهای صنعتی تاکید کرد و افزود: اگر بانک‌ها منابع مورد نیاز برای ارائه تسهیلات به واحدهای معرفی شده از سوی کارگروه  را ندارند باید به این کارگروه ابلاغ کنند تا با پیگیری از سوی مرکز خط اعتباری ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار