تابناک: این سخنان بازتاب بسیاری در سایت های خبری داخلی و خارجی و حتی شبکه های اجتماعی داشت و برخی انگیزه عنوان این گونه خبرها را ایجاداختلاف بین شیعه و سنی دانستند.
کد خبر: ۲۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 18 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، بعد از وقوع حادثه تلخ در فرودگاه جده و اقدام به تعرض به دو نوجوان ایرانی از سوی پلیس فرودگاه جده، واکنش های متفاوتی از مردم گرفته تا سیاسیون در مورد این اقدام در کشور مطرح شد.

در این میان یکی از روحانیون اصفهان در مصاحبه با یکی از سایت های خبری کشور در سخنانی گفته بود: " ملت ایران با آن عظمت و بزرگی مورد تحقیر یک مشت سوسمارخور قرار می‌گیریم که اکنون صاحب فرهنگ کشتار مردم و جنایت و بداخلاقی‌ها علیه مسلمانان شده‌اند."

این سخنان بازتاب بسیاری در سایت های خبری داخلی و خارجی و حتی شبکه های اجتماعی داشت و برخی عنوان این گونه خبرها را توهین به یک ملت و ایجاداختلاف بین شیعه و سنی دانستند.

البته چندی بعد محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان در مصاحبه با خبرگزاری فارس، در مورد اظهارات منسوب به او اظهار کرده بود: ما پیرو دین اسلام بوده و بر اساس اسلام تفاوتی میان عرب و عجم نیست.

وی بیان کرد: پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) همگی عرب بوده‌اند و بزرگ‌ترین افتخار ما پیروی از آنهاست و هرگز هرگونه توهین علیه اعراب جایز نیست.

با این وجود برخی رسانه ای خارجی با انتساب این صحبت ها به آیت الله طباطبائی نژاد امام جمعه اصفهان این حرف ها را در رسانه های خود به نقل از وی بازنشر دادند.

روز گذشته آیت الله طباطبائی نژاد در خطبه های خود در بین نمازگزاران اصفهانی در میدان امام با رد این صحبت ها با بیان اینکه متاسفانه در چند روز اخیر شاهد انتشار برخی از خبرها و مواضعی در بعضی از سایت‌های خبری غیررسمی بودیم که آب به آسیاب دشمن می‌ریخت، تصریح کرد: استناد و اعتماد به این سایت‌های غیر رسمی کاری غلط است چرا که اغلب این سایت‌ها یا در دست دشمنان و یا در دست نادانان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار