مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:
تابناک: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه یک‌سوم صنایع دستی جهان و دو‌سوم صنایع دستی ایران به اصفهان اختصاص دارد، گفت: شاید صنایع دستی اصفهان و ایران در یک زمان‌هایی در معرض تهدید جدی قرار گرفته است و به دنبال آن صنایع دستی ما دچار رکود شد.
کد خبر: ۲۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 17 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، فریدون اللهیاری در سلسله نشست‌های نبض فرهنگی شهر با موضوع صنایع دستی اظهار کرد: شورای شهر باید پشتوانه‌ای برای پیشبرد امور در حوزه‌های مختلف باشد و در راستای توسعه گردشگری و رونق صنایع دستی برنامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه شورای شهر باید با یک نگاه فرا‌بخشی به امور مختلف توجه کند و در راستای رسیدگی به مشکلات موجود اقدامات لازم را انجام بدهد، اضافه کرد: رویکرد خوب و ویژه‌ای در شورای شهر اصفهان در دوره چهارم وجود دارد و شورا با این رویکرد به مشکلات حوزه‌های مختلف رسیدگی می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه شورای شهر با این رویکرد به صورت ویژه در راستای رسیدگی به امورات و حمایت از صنایع دستی فعالیت می‌کند، تاکید کرد: صنایع دستی اصفهان از ظرفیت و جایگاه بالا و ویژه‌ای در کشور و در سطح دنیا برخوردار است.

این مسئول با تأکید بر اینکه صنایع دستی اصفهان شهرت جهانی دارد و ما باید در حوزه شناسایی بیشتر صنایع دستی اصفهان به تمام دنیا تلاش کنیم، افزود: صنایع دستی اصفهان باید در نمایشگاه‌های بین‌المللی به تمام مردم معرفی شود و مسئولان باید روی این موضوع برنامه‌ریزی کنند.

اللهیاری با بیان اینکه میراث فرهنگی و صنایع دستی به عنوان شهرت اصفهان در دنیا است، تصریح کرد: اصفهان پس از انقلاب اسلامی در حوزه صنایع دستی یکی از مناطق نام‌آور جهان بوده و اصفهان مهد و پایتخت صنایع دستی ایران در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه یک‌سوم صنایع دستی جهان و دو‌سوم صنایع دستی ایران به اصفهان اختصاص دارد، ادامه داد: شاید صنایع دستی اصفهان و ایران در یک زمان‌هایی در معرض تهدید جدی قرار گرفته است و به دنبال آن صنایع دستی ما دچار رکود شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در پایان با اشاره به ضرورت حمایت از صنایع دستی و توسعه گردشگری در اصفهان گفت: میدان امام (ره) اصفهان از یک جایگاه بین‌المللی و جهانی برخوردار است و این میدان یک شأنیت جهانی دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار