تابناک کهگیلویه وبویراحمد
فرماندار بویراحمد:هدف عامل آتش سوزی زمین خواری بوده است و متاسفانه برخی افراد به صورت عمد و برای توسعه عرصه مرتعی اقدام به آتش سوزی مزارع و مراتع همجوار عرصه های خود می کنند.
کد خبر: ۲۳۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 31 May 2016
در خبرها داشتیم که بخشی از مراتع شهرستان بویراحمد دچار حریق شد که بنا بر آخرین آمار اعلامی حدود 45 هکتار از این مراتع خسارت دیده است.
نکنه تامل برانگیز این حادثه دلیل آتش سوزی است که از زبان فرماندار بویراحمد بیان شد.تاکنون معمولا دلایل مختلفی که اکثرا قصور و بی مسئولیتی مردمی عامل اصلی آتش سوزی ها عنوان می شد و کمتر عمدی در کار بود و اگر هم عمدی در کار بود ،جهالت فردی بوده است اما دلیل این آتش سوزی عمدی علم و آگاهی بوده است که بسیار تاسف برنگیز است.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،فرماندار شهرستان بویراحمد پس از مهار آتش سوزی، گفت: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد، علت این آتش سوزی عمدی بوده است.

دکتر محمدکاظم نظری در گفتگو با یکی از سایت های استان با اشاره به عمدی بودن آتش سوزی، بیان داشت: پس از مشخص شدن این موضوع تحقیقات در این زمینه آغاز شد و عامل آتش سوزی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

نظری در گفتگو با بویرنیوز به نکته قابل تاملی در خصوص علت این آتش سوزی اشاره کرد و گفت: هدف عامل آتش سوزی زمین خواری بوده است و متاسفانه برخی افراد به صورت عمد و برای توسعه عرصه مرتعی اقدام به آتش سوزی مزارع و مراتع همجوار عرصه های خود می کنند.
تاسف برانگیزترین علت آتش سوزی مراتع در بویراحمد
فرماندار بویراحمد گفت: کمبود امکانات و تجهیزات اطفای حریق و همچنین کمبود نیروی انسانی به علاوه صعب العبور مناطق جنگلی که مانع رسیدن امکانات می شود، از مهمترین مشکلاتی هستند که هنگام آتش سوزی ها با آنها مواجه ایم و امسال برای رفع این مشکلات برنامه ریزی جدی خواهیم داشت.

از آنجا که مردم منطقه همیشه یک پای ثابت نیروهای امدادی برای چنین حوادثی هستند،دکتر محمدکاظم نظری با تقدیر از همکاری مردم در کمک به خاموش کردن آتش سوزی ها، افزود: با توجه به شروع فصل گرما و خشک بودن مراتع و احتمال آتش سوزی در مناطق جنگلی، امیدواریم مردم و گردشگران مراقب جنگل ها باشند و در صورت بروز حریق ضمن اطلاع رسانی برای مهار آن تلاش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار