سرهنگ شهریاری :
تابناک: مدیرروابط عمومی فرماندهی انتظامی اصفهان گفت:بیشتر سیاستگذاری‌های صورت گرفته درموردمبارزه با موادمخدر در بخش مبارزه با قاچاق این موادبوده ودر حالیست که مبارزه با تقاضای مواد مخدر فراموش شده است.
کد خبر: ۲۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 16 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، سرهنگ غلامرضا شهریاری با اشاره به تاثیرگذاری رسانه‌ها در خصوص حل معضلات اجتماعی اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند در خصوص آگاهی بخشی به خانواده‌ها اقدامات شایسته‌ای داشته باشند چرا که آنچه در جامعه‌های آماری مختلف مشاهده شده است بیانگر تشنه بودن خانواده‌ها در خصوص آگاهی یافتن از روش‌های شناسایی و مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از نیمی از خانواده‌هایی که فرزند آنها به دام اعتیاد گرفتار می‌شود پس از گذشته ۵ سال از اعتیاد آنها آگاهی پیدا می‌کنند، ابراز داشت: در این میان زنان از آنجایی که قادر نیستند همه جا مواد مخدر و به ویژه مواد مخدر سنتی را مصرف کنند بیشتر به مواد مخدر صنعتی که مصرف آنها راحت‌تر است روی می‌آورند.

مدیر روابط عمومی فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر در کشور حول محور مبارزه با قاچاق مواد مخدر بوده است، افزود: این در حالی است که در خصوص مبارزه با تقاضا اقدام جدی صورت نگرفته و به گونه‌ای این امر از سوی تمام ارگان‌ها مغفول مانده است.

وی در خصوص روند افزایشی مصرف قلیان به ویژه در بین جوانان نیز گفت: مصرف قلیان مقدمه اعتیاد به مواد مخدر است و به جرات می‌توان گفت بیش از ۹۵ درصد از معتادان مواد مخدر با مصرف سیگار و قلیان به دام اعتیاد گرفتار شده‌اند.

سرهنگ شهریاری با بیان اینکه بسیاری از مصرف کنندگان مواد مخدر از این مواد به عنوان پناهگاه و آرامش بخش استفاده می‌کنند، افزود: در این راستا باید توجه داشته باشیم که خیلی از مجرمان در حوزه مواد مخدر خلاء عاطفی دارند و از این رو توجه خانواده ها به جوانان و نوجوانان بسیار حایز اهمیت است.

وی در ادامه با اشاره به شهید شدن ۴ هزار مامور نیروی انتظامی کشور در راه مبارزه با مواد مخدر ابراز داشت: نیروی انتظامی تمام توان خود را برای مبارزه با مواد مخدر به کار گرفته است و از این رو ضروری است که دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز در کنار این ارگان در راستای مبارزه با مخدر همت بیشتری را داشته باشند.

مدیر روابط عمومی فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح خبرنگار افتخاری در اصفهان اظهار داشت: هم اکنون از رسانه های استان خواسته ایم تا اسامی خبرنگاران مدنظر خود برای شرکت در دوره های این طرح را برای ما ارسال کنند و در نهایت ۲۵ خبرنگار افتخاری تحت آموزش های لازم برای درج اخبار و گزارش های مختلف اجتماعی انتظامی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: یکی از هدف های کلی ناجا این است که با توجه به اعتماد مردم به رسانه ها از طریق تعامل مناسب میان رسانه و نیروی انتظامی، اخبار و اطلاعات و آموزش های اجتماعی لازم در اختیار شهروندان و هم استانی ها قرار گیرد.

سرهنگ شهریاری با تشکر از خبرگزاری مهر در ارتباط با درج گزارشی درباره اجاره قیلن در حاشیه زاینده رود تاکید کرد: این گزارش سبب شد تا طرح مبارزه و جمع آوری قلیان در این منطقه در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شود؛ در واقع ارتباط خوب خبرنگاران با مردم سوژه های مناسبی را دراختیار آنها قرار می دهد و ما با استفاده از اخبار و گزارشات مردمی مرتبط در سایت پلیس می تواند به پربار شدن اطلاعات این سایت کمک کند.

وی همچنین در ارتباط با سوالی در ارتباط با برخورد با موتورسواران ابراز با اشاره به اینکه این طرح از ۱۶ اسفندماه اجرایی شده است، ابراز داشت: ۱۶ تخلف قانونی شامل عدم کسب گواهینامه، بیمه، نداشتن سپر، بوق، چراغ راهنما، دودزا بودن، قانونی رانندگی کردن، عدم ایستادن پشت چراغ قرمز ، ورود به پیاده رو، خلاف جهت حرکت کردن، عبور از پیاده رو و لابه لای ماشینها از مهم ترین تخلفات راکبان موتور است.

مدیر روابط عمومی فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه اولین فردی که با تصادفات ناشی از موتور آسیب می بیند خود راکب است، گفت: موتور مزایایی همچون هزینه کمتر، مصرف بنزین کم استهلاک کم دارد اما استفاده از این مزایا نیازمند استفاده صحیح از موتور است اما متاسفانه اغلب موتورسواران حتی گواهینامه نیز ندارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار