بيشترين انتقادات اصفهانی‌ها از ناجا؛
تابناک: بیشترین انتقادات مردم، در خصوص رفتار ماموران ناجاست و این مساله نیز بیشتر به بخش‌‌هایی معطوف است که بیشترین تماس با مردم را دارند.
کد خبر: ۲۳۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 29 May 2016
به گزارش تابناک اصفهان، « از ابتدای راه اندازی سامانه 197،  117 هزار تماس با سامانه 197 ناجای استان برقرار شده که از این تعداد 5/7 درصد تماس ها مربوط به انتقاد، 4 درصد پیشنهاد، 5/3 درصد تقدیر و تشکر، نیم درصد شکایت و بقیه درخواست راهنمایی و مشاوره بوده است». سرهنگ جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ضمن بیان این مطلب در گفت و گو با اصفهان زیبا، افزود: «بیشترین انتقادات نیز مربوط به عملکرد کلانتری ها و تاخیر در رسیدگی به پرونده ها بوده است». کریمی ادامه داد: «این موضوع در کمیسیون های مربوطه مطرح و با اصلاح روش ها و ساماندهی سیستم ها تقریبا این مشکل در 70 درصد از کلانتری ها برطرف شده است.»

راهور و کلانتری‌ها در صدر
همه شهروندان به سبب گستردگی وظایف قانونی نیروی انتظامی طبیعتا با این نهاد و ماموران تلاشگر آن سر و کار پیدا می‌کنند. در سال های اخیر نیز تلاش های زیاد برای بهینه سازی عملکرد ماموران ناجا در حوزه خدمت رسانی، پاسخگویی و تعامل با شهروندان صورت گرفته و در همین راستا چند سالی است که سامانه 197 برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و دریافت ‌پیشنهاد و مشاوره راه اندازی شده است؛ اما همچنان در پاره ای از موارد نحوه برخورد و رسیدگی به درخواست های مردمی با انتقادات و  البته شکایاتی همراه بوده است. مرداد ماه 1392،  رییس بازرسی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم ضمن اشاره به اینکه برای بازرسی فرماندهان ناجا، بازرسان ویژه‌‌ای در نظرگرفته شده است، از بررسی روزانه ۱۰۰ گزارش در بازرسی نیروی انتظامی خبر داد و گفت:بیشترین شکایات مردمی مربوط به «کلانتری‌ ها و پلیس راهور» است. سردار محرم مجرد در ادامه افزود: البته بیشترین انتقادات مردم، در خصوص رفتار ماموران ناجاست و این مساله نیز بیشتر به بخش‌‌هایی معطوف است که بیشترین تماس با مردم را دارند.همچنین رییس بازرسی نیروی انتظامی، افزایش نظارت بر عملکرد ماموران و برگزاری کلاس‌های تعالی رفتار  برای کارکنان ناجا را از جمله اقداماتی دانست که باعث کاهش نارضایتی و انتقادات مردمی از ماموران ناجا خواهد شد.

     سامانه فوریتی شکایت از پلیس
این مقام انتظامی با اشاره به میزان تخلفات و شکایت ارسال شده از ماموران ناجا به بازرسی نیروی انتظامی گفت: به طور میانگین روزانه به 100 شکایت مردمی در تمامی کشور رسیدگی می‌کنیم و طبق زمان‌بندی انجام شده پرونده‌های شکایات مردمی و تخلفات ظرف مدت زمان 14 روز، رسیدگی می‌شود. اهمیت رسیدگی به تخلفات برخی ماموران، فرمانده وقت نیروی انتظامی کشور را بر آن داشت تا خرداد ماه 1393 از راه‌اندازی سامانه فوریتی شکایت از پلیس خبر دهد. اساعیل احمدی مقدم در این خصوص گفت: در گذشته مردم می‌توانستند شکایت‌ های خود را به سامانه 197 پیامک و یا در تماس با این شماره با مسوولان در میان بگذارند، اما رسیدگی به شکایات مردم به صورت فوریتی نبود که بر همین اساس تصمیم گرفته شد که با راه ‌اندازی مرکزی دیگر رسیدگی به مشکلات مردمی به صورت شبانه روزی و به صورت فوریتی در دستور کار قرار گیرد. وی با بیان اینکه مردم می‌توانند در صورت مشاهده مشکلات اعم از توهین، عدم رعایت حقوق، سهل انگاری و ... مشکلات و شکایات خود را با بازرسان 197 در میان بگذارند، گفت: مردم حتی می‌توانند در صورت دلخواه در محل حضور یابند و از نزدیک شاهد رسیدگی بازرسان باشند. احمدی مقدم گفت: گاهی مردم با حضور در کلانتری ‌ها با الفاظی همچون جلسه داریم، وقت نماز است، صبحگاه داریم و ... مواجه می‌شدند که رسیدگی به امورات مردم را به تعویق می‌انداخت، اما در پی آن هستیم که با راه اندازی این مرکز فوریتی 197، علاوه بر آشنایی مردم به حقوق خود، سیر زمانی رسیدگی به تخلفات را کاهش دهیم.

   ماهیانه هفت هزار تماس
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز ضمن اشاره به برقراری 117 هزار تماس با سامانه 197، خاطر نشان کرد: به 98 درصد تماس ها رسیدگی و نتیجه رسیدگی ها نیز به تماس گیرندگان ارائه  شده است. سرهنگ جهانگیر کریمی، به رضایتمندی 85 درصدی مراجعان به دفتر نظارت همگانی پلیس اصفهان اشاره و عنوان کرد: در سال 94 بیش از 150 هزار نفر به دفتر نظارت همگانی فرماندهی انتظامی استان مراجعه کردند که در این زمینه، مشکل حدود 90 درصد مراجعان حل شد یا در دستور کار خاص قرار گرفت. کریمی در ادامه اظهار کرد: در مجموع سامانه 197 و دفتر نظارت همگانی یک پل ارتباطی موفقی بین مردم و پلیس است و توانسته ضمن سرعت بخشی به فرایند رسیدگی به امورات مردم، رضایتمندی آنان را نیز افزایش دهد. این مقام انتظامی ضمن اشاره به اینکه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان تماس ها با این سامانه 14 درصد افزایش یافته است، بیان می کند: به طور میانگین ماهیانه هفت هزار تماس تلفنی با این دفتر برقرار می شود و 300 نفر نیز به صورت حضوری مراجعه کرده و مشکلاتشان را مطرح می کنند. وی در خصوص فاصله زمانی رسیدگی به مشکلات مردم در سامانه 197 گفت: رسیدگی بین 24 تا 72 طول می کشد و نتیجه به صورت تلفنی و یا پیامک به مراجعه کننده ارائه می شود. معاون فرماندهی انتظامی استان افزود: سال گذشته پیشنهادهای خوبی از سوی مردم به این دفتر ارسال شد که این پیشنهادها در جلسات و کمیسیون های داخلی پلیس استان مطرح شده و سعی می کنیم از نظرات مفید و سازنده مردم در طرح ها و ماموریت های خود استفاده کنیم. کریمی در پایان اظهار کرد: جلسات ملاقات مردمی با فرمانده و معاونان نیروی انتظامی استان نیز روزهای دوشنبه از ساعت 9 تا 11 صبح در محل دفتر نظارت همگانی پلیس استان، واقع در خیابان بزرگمهر، جنب کلانتری 14 برگزار می شود.
گزارش: حسین اسدی.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار