تابناک: مدیر واحد تاریخ شفاهی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی گفت: وقایع قبل و پس از انقلاب به صورت صحیح ضبط شده و در اختیار جامعه قرار گیرد تا بر اساس آن فعالیت‌های هنری صورت گیرد.
کد خبر: ۲۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 16 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سعید فخرزاده شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت شهادت شهید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی اصفهان اظهار داشت: موضوع هنر و تاریخ دو مقوله جداگانه بوده و هنر میان رشته‌ای است، خاطره به ادبیات مربوط می‌شود، هر مفهومی که به قصد تبادل از ذهن انسان خارج شده و به اثر قابل تجسم تبدیل شود هنر بوده و از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

وی با اشاره به قالب اثر و محتوای آن افزود: عده‌ای معتقد بر این بوده که هرگاه اثری با قالب زیبا و هارمونی همراه با جذب مخاطب باشد، کالا و اثر هنری محسوب شده و در درک این اثر هنری، تمام بشر نقش داشته ولی در تولید این اثر یک عده خاص نقش ایفا می‌کنند.

مدیر واحد تاریخ شفاهی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی تصریح کرد: در تولید یک اثر هنری، بین قالب و محتوا یک مرزی وجود داشته که عده‌ای خلاف این نظر را دارند.

وی بیان کرد: اثر هنری ماندگار و اصیل اثری به شمار می‌رود که توسط هنرمند سازنده آن، به خوبی درک شده و در قالب آن ساخته شود، در این راستا خلقت انسان یک اثر هنری بوده که خداوند، قالب و محتوای آن را خود خلق کرده است.

حجت‌الاسلام فخرزاده خاطرنشان کرد: اگر منتظر خلق یک اثر هنری هستیم باید هنرمند آن نسبت به موضوع اثر، کامل توجیه شده و در واقع به مولف و تاریخ نگار نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه باید وقایع قبل و پس از انقلاب به صورت صحیح ضبط شده و در اختیار جامعه قرار بگیرد، بر این اساس لازمه تولید اثر هنری، ایجاد فضای ارتباط بین هنرمند و وقایع است.

به گزارش تسنیم، نمایشگاه آثار هنری و نمایش تئاتر با موضوع انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های حوزه هنری در هفته هنر به شمار می‎رفت.

به این مناسبت حوزه هنری اصفهان تاکنون 20 خانواده از شهیدان عرصه هنر و 45 هنرمند شاخص این عرصه را شناسایی کرده که در پایان از خانواده 4 تن از این شهیدان و 16 تن از هنرمندان شاخص این عرصه با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار