فرماندار چادگان مطرح کرد:
فرماندار چادگان گفت: کشت و کار، خرید و فروش بستر زاینده رود و آبیاری فضای سبز با آب شرب بلای جان منابع آب چادگان است.
کد خبر: ۲۳۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 20 May 2016
به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله معتمدی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفاظت از منابع آب اظهار داشت: بیش از ۵۵ هکتار از زمین های بستر زاینده رود مورد کشت کشاورزان سود جو قرار گرفته و زمین های بسیار دیگری به صورت غیر قانونی در حال خرید و فروش و اجاره دهی است.

وی با گلایه از طرح های آبیاری شهرداری شهر چادگان افزود: ۶۰ درصد فضای سبز چادگان با آب شرب آبیاری می شود و این معضل به شدت منابع آب شهرستان را متاثر کرده است.

فرماندار چادگان با اشاره به اینکه کشت و کار و خرید و فروش بستر زاینده رود و آبیاری فضای سبز با آب شرب بلای جان منابع آب چادگان است، ادامه داد: با ۲۲ مورد برداشت کنندگان غیر مجاز آب از شهرستان کوهرنگ برخورد شده است.

رییس سد زاینده رود هم دراین جلسه به طرح آبرسانی شهرستان های بن - بروجن که از شهر های استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه می گیرند، اشاره کرد و گفت: به محض اینکه قسمتی از این طرح قبل از ابلاغ قانون جدید تقسیمات کشوری در حوزه استان اصفهان اجرا شود، اقدامات توقیف این پروژه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: ۵۰ کنتور هوشمند کشاورزی در سال جدید در شهرستان چادگان نصب می شود و نیاز به نصب ۵۰ کنتور دیگر خبر دیگر هم وجود دارد.

محمود چیتیان اضافه کرد: دریاچه پشت سد زاینده رود با مساحت ۵۴ کیلومتر مربع و حاوی ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده آب کشاورزی مورد نیاز ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی دشت اصفهان و تأمین آب مورد نیاز صنایع مستقر در استان اصفهان را تامین می کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار