با تودیع سردار کریمی حارث آبادی؛
تابناک: داریوش وکیلی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان معرفی شد. داریوش وکیلی از جانبازان دوران دفاع مقدس خدمت به عنوان معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان و سرپرستی بنیاد منطقه 2 شهر اصفهان را در کارنامه خود دارد.
کد خبر: ۲۳۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 19 May 2016

به گزارش تابناک اصفهان، سردار محسن انصاری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان در حالی که 6 درصد از جمعیت کل کشور را دارد، 10 درصد از جامعه ایثارگری کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: مردم این استان نقش بسیار زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در 8 سال دفاع مقدس ایفا کرده‌اند به طوری که در یک روز 370 شهید در این شهر تشییع شد و امام خمینی (ره) نیز در یکی از سخنرانی‌های خود به این موضوع اشاره کرده‌اند.

قائم مقام بنیاد افزود: اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران از دو منظر دارای اهمیت است، جنبه اول، جنبه ارزشی فعالیت‌های بنیاد است که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند «بنیاد افضل نهادها است» و مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود از بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان «دستگاه عصمت و طهارت»، یاد کرده‌اند. این نشان از این است که بنیاد با انجام وظیفه در یک نظام ارزشی، به بهتربن مردم خدمت می‌کند.

محسن انصاری افزود: از منظر دوم، فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای شاخصه‌های راهبردی مانند اشتغال و کارآفرینی، مسکن، سلامت ایثارگران، توسعه اجتماعی، توسعه فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که همه این موارد از فعالیت‌های راهبردی در کشور محسوب می‌شود.

قائم مقام بنیاد گفت: رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران نیازمند عزمی جدی است و ما باید بتوانیم جامعه ایثارگری را در زمینه‌های اشتغال، کارآفرینی، مسکن و مسائل فرهنگی توانمند کنیم؛ در همین راستا توسعه بخش مددکاری به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه ایثارگری در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته است.

انصاری با اشاره به ضرورت رعایت احترام در برخورد با ارباب رجوع در بنیاد شهید و امور ایثارگران، اضافه کرد: باید صداقت و پاکی را در پاسخگویی به ارباب رجوع رعایت کنیم چراکه جامعه مخاطب بنیاد ارزشمندترین قشر کشور هستند و احترام به این جامعه از وظایف اصلی ما است.

وی ادامه داد: نیروهای مشغول به فعالیت در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید جنبه‌های اعتقادی، معنوی، دینی و اخلاقی خود را بیش از پیش تقویت کرده و حفظ انسجام درون سازمانی را از اولویت‌های خود قرار دهند و هرگز وارد دسته‌بندی‌های سیاسی نشوند چون این امر باعث اختلال در خدمت‌رسانی به جامعه معزز ایثارگری خواهد شد.

رییس ستاد اقتصاد مقاومتی بنیاد با تأکید بر اینکه بر اساس رویکردهای کلی بنیاد شهید و امور ایثارگران در اقتصاد مقاومتی، علاوه بر رویکرد تکلیفی، رویکردهای علمی و منطقی نیز به طور همزمان در بنیاد پیگیری می‌شود، تصریح کرد: سطح فعالیت بنیاد، راهبردی و ملی است و باید اقدامات و فعالیت‌های هر یک از مسئولین پس از انجام وظیفه به مسئول بعدی منتقل شود تا تجربه و آموزش‌های لازم به نیروهای نسل جدید انتقال یابد.

سردار انصاری خاطرنشان کرد: توانمندسازی معطوف به جامعه ایثارگری، ارتقای بهره‌وری و توسعه مسائل فرهنگی سه رویکرد اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است که امیدوارم این سه رویکرد در دستور کار مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان قرار بگیرد.

قائم مقام بنیاد در پایان ضمن تقدیر از خدمات و فعالیت‌های سردار کریمی، سرپرست سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، افزود: در سال گذشته از سردار کریمی خواستیم تا به صورت موقت سرپرستی بنیاد استان اصفهان را برعهده بگیرند تا مدیرکل جدید از میان نیروهای بدنه بنیاد استان اصفهان انتخاب و معرفی شود.

در پایان این مراسم از زحمات سردار عبدالله کریمی حارث آبادی تقدیر و داریوش وکیلی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان معرفی شد. داریوش وکیلی از جانبازان دوران دفاع مقدس خدمت به عنوان معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان و سرپرستی بنیاد منطقه 2 شهر اصفهان را در کارنامه خود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :