حجت الاسلام قُرَشی خبر داد:
تابناک: هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی آجا در اصفهان گفت: امسال نیز همچون سالهای قبل شاهد سقوط آزاد چتربازان تیپ ۵۵ هوابرد شیراز در مراسم رژه در اصفهان و نمایش اقتدار ارتش خواهیم بود.
کد خبر: ۲۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ 14 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، حجت الاسلام عباس قرشی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برنامه های فرهنگی ارتش برای روز ۲۹ فروردین ماه اظهار داشت: روز ارتش، با ابتکار هوشمندانه امام خمینی (ره) در ۲۸ فروردین سال ۵۸ شکل گرفت و ایشان با پیام خود در ارتباط با حرام بودن تضعیف ارتش توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی در این ارتباط را خنثی کردند.

وی با بیان اینکه پس از ایثارگری‌های بی نظیر ارتش در طول ۸ سال دفاع مقدس به دستور رهبر انقلاب ۲۹ فروردین ماه عنوان روز حماسه آفرینی ارتش برای این روز در نظر گرفته شد، افزود: در طول سال های پس از انقلاب ارتش جمهوری اسلامی ایران به خوبی اقتدار، صلابت و توان دفاعی خود را در این روز به نمایش گذاشته است.

تقدیم ۴۸ هزار شهید توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران

هماهنگ کننده های عقیدتی سیاسی های آجا در منطقه اصفهان با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، تاکید کرد: مبارزات ارتش پیش از جنگ تحمیلی و با ورود به عرصه مبارزه با منافقان آغاز شد و عملیات مرصاد از شاخص ترین این مبارزات با نقش ویژه هوانیروز و با فرماندهی و طراحی عملیات توسط شهید سپهبد علی صیاد شیرازی بود.

وی با اشاره به ارتباط ویژه ارتشی‌ها در طول سالیان پس از انقلاب با علما و روحانیون گفت: به فرموده آیت الله مظاهری شهید صیاد شیرازی به همراه فرماندهان ارتش به طور مرتب در محضر برخی علمای قم حاضر می شدند تا دستورالعمل های اخلاقی دریافت کنند که این موضوع بخشی از تجلی ارتباط ویژه علما با ارتش را نشان می دهد.

حجت الاسلام قرشی گفت: در ماده ۱۴۴ قانون اساسی به ارتش مردمی، مکتبی و اسلامی اشاره شده است که امروز به راستی ارتش جمهوری اسلامی ایران آراسته به این صفات ارزشمند است.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: برگزاری محفل انس با قرآن کریم در سراسر یگان های ارتش، برگزاری مسابقات کتابخوانی، مسابقات مقاله نویسی، خاطره نویسی، دیدار با خانواده معظم شهدا، تجدید عهد با آرمانهای شهدا و غبار روبی گلزار شهیدان، دیدار با امام جمعه شهر اصفهان و آیات عظام، اعزام سخنران قبل از خطبه ها به اکثر شهرستانهای استان، اعزام سخنران به مدارس و مساجد سطح شهر، برگزاری جلسات سخنرانی و آگاهسازی سیاسی در سطح یگان ها از جمله این برنامه هاست.

اقامه نماز جمعه شهرضا در گروه ۲۱ توپخانه‌ها

قرشی با اشاره به حضور چشمگیر پرسنل ارتش در نماز جمعه ۲۸ فروردین ماه گفت: اقامه نماز جمعه شهرضا در گروه ۲۱ توپخانه‌ها و ارتش در کوی سازمانی پادگان برای تقدیر از ارتش شود.

وی اضافه کرد: امسال نیز همچون سال های قبل شاهد حضور و سقوط آزاد چتربازان تیپ ۵۵ هوابرد شیراز در مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در اصفهان خواهیم بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار