تابناک: یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گردشگری و توریسم تا جایی قدرت دارد که می‌تواند از جنگ جلوگیری کند و تاثیر مستقیم بر سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر کشوری داشته باشد.
کد خبر: ۲۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 14 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان، غلامرضا شیران در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: اصفهان با توجه به جاذبه‌های فراوان گردشگری تقاضای بالايی برای بازدید دارد و بيشتر گردشگران اروپایی و آسیای شرقی طالب هستند اصفهان را از نزدیک نظاره کنند چراکه تصویر خوبی از این شهر در ذهن دارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه به شعارهای بخش گردشگری عمل نمی‌شود، افزود: گاهی گردشگرانی که وارد اصفهان می‌شوند به مواردی اشاره مي‌كنند که نشان می‌دهد ايران در بخش ترویج و اشاعه گردشگری نمره قابل قبولی ندارد.

این عضو شورای اسلامي شهر اصفهان تصریح کرد: تاكنون در اصفهان به عنوان یک شهر توریست‌پذیر و گردشگری، آموزشي تحت عنوان میزبانی گردشگر بین‌المللی برگزار نشده و توريستي که وارد این شهر می‌شود نمی تواند سوالات خود را از هر فردي بپرسد و با چنین فرهنگ رفتاری و کلامی نمی‌توان گردشگر و توریست جذب کرد.

شیران با تاكيد به اينكه گردشگری در اصفهان باید به اهل فن سپرده شود، افزود: چه تعداد ازاعضای شوراي شهر و مدیران استان با فرهنگ بین المللی آشنايي دارند؟ و یا یک زبان خارجی می‌دانند؟ اینکه یک نفر یک روز انبوه ساز بوده و امروز یک مرتبه در حوزه گردشگري کار کند تاثیری بر صنعت توريسم ندارد چراکه این مدل آدم‌ها همواره چشم به منافع خاص و شخصی دارند.

وی تاکید کرد: ايران زمانی می‌تواند میزبان خوبی برای مهمان خارجی باشد که ابتدا مهمانان داخلی را خوب پذیرایی کند زيرا نمی توان یک مرتبه رفتار خود را در قبال یک خارجی تغییر داد اینها باید دقیق بررسی شود زيرا یک توریسم تنها ساختمان‌ها و معماري را نگاه نمي‌کند، بلكه قطعا او رفتار مردم را بررسی می‌کند تا ببیند یک چنین ساختمانی از دل چه فرهنگی بیرون آمده است؟

این عضو شورای شهر اصفهان اظهار کرد: وقتی در کشور جنسی به گردشگر خارجی چندین برابر قیمت فروخته می‌شود یعنی هنوز، نگاه، رفتار و مرام بین المللی به وجود نیامده است چراکه اصل موضوع گردشگری، فرهنگ خاص خود را می‌خواهد.

شیران به تاثیر قابل توجه و مهم صنعت حمل و نقل بر توسعه فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: گردشگری و توریسم تا جایی قدرت دارد که می‌تواند از جنگ جلوگیری کند و تاثیر مستقیم بر سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر کشوری داشته باشد پس اگر بخواهیم یک گردشگری دائم و مرتب داشته باشیم باید از "الف تا ی" را یاد بگیریم.

این عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: تابلوهای راهنمای جاده‌ها و خیابان‌های ما حتی رعایت فونت نوشته را نکرده‌اند این در حالی است که بيشتر رانندگان تاکسی نیز زبان دومي بلد نیستند.

شیران با بيان اينكه وقتی توریست وارد شهري می‌شود باید از فرودگاه تا جاده‌های منتهی به آن با زیر ساخت‌های کامل و مفید رو به رو شود، تاکید کرد: باید ایستگاه اتوبوسرانی و تاکسیرانی با افراد خاص و شکل خاص در فرودگاه مستقر کنیم و رانندگانی در اختیار داشته باشیم که با نوع سرعت و حرکت اتوموبیل آشنا باشند در حالی که اصفهان مدیریت سرعت ندارد!

وی اضافه کرد: در اصفهان ورودی‌های آبرومندانه‌ای نداریم و پلیس راهنمايي و رانندگي از بسیاری تخلفات به سادگی عبور می‌کند، تابلوهای تبلیغاتی معنادار نیستند، خط کشی‌ها و چراغ‌ها استاندار نیست، نمای ساختمان‌ها و خیابان‌های شهر سازهای مختلفي می‌زنند و اصلا هماهنگ نیستند و قطعا به همه جا متعجب می‌نگرد.

این عضو شورای اسلامي شهر اصفهان با تاکید بر اینکه فرهنگ مهمترین موضوع در بحث گردشگری است، ادامه داد: رفتارهای ترافیکی در شهر بسیار مهم است تخلفات ترافیکی ظلم به گردشگری اصفهان است مردم بایستی آگاه باشند که هر گردشگر یک سفیر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه هتل‌ها، هواپیمایی و برخی از رستوران‌ها موضوع مهم گردشگری را درک کرده‌اند و تا حدودی آماده هستند، گفت: اما بايد ببينيم چند درصد از رستوران‌ها و هتل‌ها امروز آمادگی دارند غذای خاص یک کشور را برای توریسم آماده کنند؟


شیران خاطرنشان کرد: نباید به گردشگری فقط به خاطر سود نگاه کنیم و امیدوارم این صنعت مورد سوء استفاده سوداگران قرار نگیرد چراکه اگر این اتفاق رخ دهد این صنعت از هدف اصلی منحرف می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار