موسس خیریه محک:
تابناک: موسس خیریه محک گفت: صنایع بزرگ موجود در اصفهان همچون ذوب آهن، فولاد مبارکه و ... بودجه‌ای را برای مسئولیت اجتماعی خود در نظر بگیرند و این بودجه رتا برای کاهش چالش‌های اجتماعی پرداخت کنند.
کد خبر: ۲۲۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 13 May 2016
به گزارش تابناک اصفهان، سعیده قدس در سمینار آموزشی دوازدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی ضمن ابراز خرسندی از حضور در اصفهان و در زمانی که زاینده رود جاری است، اظهار داشت: امیدوارم مردم همه کشور با معرفتی که دارند در راستای زنده ماندن زاینده رود تلاش کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه همگان باید قبول کنند که دولت توان رسیدگی به همه مشکلات را ندارد و در این راستا جامعه ای موفق است که مردم برای کمک به دولت به میدان بیایند، اضافه کرد: باید توجه داشت که نهادهای مردمی که به صورت خودجوش به میدان می آیند باید باری از دوش دولت بردارند و نه اینکه از دولت انتظار کمک داشته باشند.

موسس خیریه محک اظهار داشت: دولت در خصوص سازمان های مردم نهاد تنها نقش حمایتی در حوزه دادن مجوز، تسهیل فعالیت وتامین امنیت را ارائه می‌دهد و مسئولان این نهادها نباید انتطار داشته باشند که بار مالی جدیدی را بر دوش دولت بگذارند.

وی با اشاره به ثبت ده‌ها هزار سازمان مردم نهاد در جهان افزود: این تعداد سازمان مردم نهاد بیانگر افزایش بینش مردم در برنامه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی است.

قدس کارافرینی اجتماعی را مفهومی جدید در جامعه توصیف کرد و افزود: باید توجه داشت که این نوع کارافرینی می‌تواند مولد ایجاد صدها کارآفرینی اقتصادی باشد.

وی ایده شکل‌گیری موسسه خیریه محک را از بیمار شدن فرزندش و عدم توجه جدی بیمارستان ها به درمان وی عنوان کرد و ادامه داد: زمانی که دیدم پدر و مادر برخی از کودکان سرطانی برای درمان فرزندشان از دورترین نقاط کشور به تهران آمده و برای درمان فرزندشان همه مال و زندگی‌شان را فروخته‌اند راه اندازی این موسسه را آغاز کردم.

موسس خیریه محک با بیان اینکه ما در موسسه محک بیانیه‌ای داریم که تمام اقداماتمان را با این بیانیه تنظیم کرده‌ایم، ادامه داد: ما در عمل این بیانیه را به اجرا درآورده‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت موسسه خیریه محک در کشور ایران، عراق و اذربایجان گفت: در این سه کشور هیچ کودک مبتلا به بیماری‌های خاص را نخواهید یافت که به دلیل فقر جان خود را از دست بدهد.

قدس در ادامه به همکاری‌های مثبت دولت با اهداف موسسه محک اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که امروزه همه کودکان سرطانی بر روی تخت بیمارستان بیمه می‌شوند.

وی در ادامه با  اشاره به اینکه اصفهان صنعتی ترین استان کشور است و ژن اقتصاد صنعت در مردم این استان وجود دارد، اضافه کرد: در این راستا باید توجه داشته باشیم که صنایع بزرگ موجود در اصفهان همچون ذوب آهن، فولاد مبارکه و ... بودجه‌ای را برای مسئولیت اجتماعی خود در نظر بگیرند و این بودجه رتا برای کاهش چالش‌های اجتماعی پرداخت کنند.

موسس خیریه محک ادامه داد: چنانچه همه صنایه فعال در اصفهان هزینه‌ مسئولیت‌های اجتماعی خود را بپردازند همه مشکلات و چالش‌های اجتماعی در جامعه مرتفع خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :