تابناک: استان اصفهان با گذشت بیش از 25 سال از پایان جنگ به رغم تصمیم برای راه اندازی موزه دفاع مقدس هنوز نتوانسته به این هدف خود دست یابد.
کد خبر: ۲۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 14 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، استان اصفهان در دوران دفاع مقدس 24 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد که رشادت های اصفهانی ها در کنار دیگر هموطنان مجاهد در جبهه ها همواره ستودنی است.

نشان دادن یادگارهایی از سرداران و مجاهدان جنگ ها در تمام دنیا وجود دارد چراکه نسل هایی که در این دوران حضور نداشته اند، ضروری است برای آشنایی با بخشی از تاریخ کشور خود که با جانفشانی عده ای رنگ گرفته است، آشنا شوند.

در برخی شهرهای کشور که در دوران دفاع مقدس نقش پررنگ تری در دوران جنگ تحمیلی داشتند، موزه ها یا باغ موزه های دفاع مقدس راه اندازی شده است. اما استان اصفهان با گذشت بیش از 25 سال از پایان جنگ به رغم تصمیم برای راه اندازی موزه دفاع مقدس هنوز نتوانسته به این هدف خود دست یابد.

در مواردی نیز نمایشگاه های فصلی و آن هم در شرایطی که چندان مطلوب نیست از سوی برخی نهادهای فرهنگی استان اصفهان در جوار گلستان شهدا و یا در مکان های باز برگزار می گردد که به دلیل نبود امکانات لازم و عدم استفاده از شیوه های جذاب در نشان دادن حماسه های مردم استان در دفاع از میهن اسلامی، این نمایشگاه ها تاثیر نسبی در اغنای افکار مخاطبان به ویژه جوانان در مورد دفاع مقدس داشته اند.

سال هاست که بحث راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس استان اصفهان مطرح می شد که بعد از مدت ها تنها در سال گذشته با حضور سردار سرلشگر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، در روزهای پایانی سال 93 هیئت امنای باغ موزه دفاع مقدس اصفهان تعیین شدند.

انتظار میرود این تصمیم گیری که از ابتدایی ترین مراحل آغاز به کار احداث باغ موزه دفاع مقدس اصفهان است، بتواند بعد از چندین سال روند ساخت این موزه را تسریع بخشد.

استاندار اصفهان نیز با گلایه از عدم وجود چنین موزه‌ای در استان افزود: باید تمام هم وغم خود را در راستای تسریع در راه‌اندازی این موزه مصرف کنیم و این پروژه تبدیل به یک کارگاه 100 درصد فعال شود.

وی گفت: با تدابیر صورت گرفته مقرر شد 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و 30 میلیارد ریال توسط شهرداری اصفهان و 300 هزار یورو نیز توسط مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به این پروژه اختصاص یابد.

تا پیش از این همواره موضوع مورد بحث درمورد عدم راه اندازی این موزه، مشکلات مالی بر سر راه این طرح بود که حالا انتظار می رود با تعیین سهم هر یک از نهادهای مرتبط برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس، خواسته چندین ساله مردم شهید پرور اصفهان برای داشتن یک موزه جامع و پیشرفته که قابلیت به تصویر کشیدن رشادت های سربازان و سرداران این استان را داشته باشد، محقق شود.

سردار سرلشگر صفوی با تاكيد بر اين كه احداث موزه دفاع مقدس اصفهان کار بزرگی است كه بايد هرچه سريعتر راه اندازی شود، گفت: در حال حاضر این موزه در تهران راه اندازی شده ولی ما در اصفهان در این زمینه عقب هستیم لذا لازم است نسل جوان با این فداکاری ها آشنا شوند.

به گفته استاندار در صورتیکه هریک از نهادهای مذکور اعتبار مورد نیاز برای این امر را فراهم کنند تا پایان سال 94 باغ موزه دفاع مقدس در اصفهان راه اندازی می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار