تابناك اصفهان: اقتصاد دانش محور و اقتصاد مبتني بر دانش و خلاقيت دو كليد واژه مهم توسعه در جوامع فعلي به حساب مي آيد؛ اين دو مولفه اساسي در پيشرفت و توسعه جامعه تأثير بسياري دارد به گونه اي كه در شرايط فعلي كه مهمترين منبع اقتصاد ايران نفت است و ديگر چيزي نمانده كه ما بچه پولدارهاي نفت بر سر سفره، تنها منبع درآمدمان را از دست بدهيم و ياد زمستانمان بيفتيم.
کد خبر: ۲۲۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 10 May 2016

تابناك اصفهاناقتصاد دانش محور و اقتصاد مبتني بر دانش و خلاقيت دو كليد واژه مهم توسعه در جوامع فعلي به حساب مي آيد؛ اين دو مولفه اساسي در پيشرفت و توسعه جامعه تأثير بسياري دارد به گونه اي كه در شرايط فعلي كه مهمترين منبع اقتصاد ايران نفت است و ديگر چيزي نمانده كه ما بچه پولدارهاي نفت بر سر سفره، تنها منبع درآمدمان را از دست بدهيم و ياد زمستانمان بيفتيم.

در حال حاضر چندي است كه به فرمان مقام معظم رهبري اقتصاد مبتني بر دانش در جامعه مطرح شده و در حال حاضر زمينه هاي ايجاد آن در حال شكل گيري است؛ شايد مهمترين مشكل بر سر راه مشخص نبودن و نامفهوم بودن زمينه هاي همكاري براي سرمايه گذاران و محققان است.

جشنواره ملي شيخ بهايي به عنوان يكي از كاتاليزگران گسترش دهنده فضا براي ارتباط بيشتر علم و اقتصاد به حساب مي آيد.

اين جشنواره امسال با همكاري نهاد هاي مختلف اقتصادي و علمي در اصفهان برگزار مي شود؛ خسروي، دبیر دوزادهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در گفت و گو با تابناك درباره تأثير برگزاري اين جشنواره در زمينه سازي تحقق اقتصاد دانش بنيان گفت: اين جشنواره به نوعي در ايجاد فرصت هاي سرمايه گذاري و گسترش طرح هاي كسب و كار براي شركت هاي دانش بنيان تأثيرگذار است.

وي ادامه داد: در حال حال حاضر سرمايه گذاران مناسبي براي سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف علمي راهي اصفهان شدند و اين موضوع مي تواند در توسعه اصفهان به عنوان يك شهر دانش محور تأثير بسياري داشته باشد.

خسروي تأكيد كرد: به هر حال در شرايط فعلي نزديك شدن فضاي سرمايه گذاري و ايجاد طرح هاي كسب و كار براي دانشجويان و محققان مختلف موضوع مهمي است كه در توسعه اقتصاد دانش بنيان و زمينه هاي تحقق آندر جامعه موثر است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :