استاندار اصفهان:
صرفه جويي و مصرف بهينه آب، مشاركت در اجراي طرح كاهش آلودگي هوا و گردوغبار و ريزگردها، تسريع در اجراي طرح هاي تفضيلي و واگذاري سينما همايون سابق ، استفاده از اعتبار آن براي تكميل مصلي،و موزه بزرگ اصفهان از مطالبات استاندار اصفهان از مديريت شهري است.
کد خبر: ۲۲۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 14 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور به همراه معاون هماهنگي امور عمراني استانداري با حضور در نشست مشترك اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان، گفت: با توجه به ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي بالاي مديريت شهري به خصوص در كلان شهر اصفهان و امكانات و تجهيزات قابل توجه در شهرداري اصفهان، اين بخش بايد مشاركت و همكاري بيشتر درحل مشكلات مرتبط با استان داشته باشد.

وي به حمايت‌هاي مردمي از شوراي شهر به عنوان برگزيدگان مردم اشاره كرد و اظهار داشت: شوراي شهر تاكنون كمك وحمايت‌هايي از برنامه‌هاي دولت و به خصوص مديريت ارشد استان داشته است كه مي‌توانداين همكاري‌ها افزايش يابد.

وي با بيان اينكه خوشبختانه اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان تلاش نموده‌اند با استفاده از نظرات كارشناسي شده پيگير مسائل و مشكلات استان باشند، اظهار داشت: مديريت استان از اين موضوع استقبال مي‌كند چرا كه اين امر تكاليفي را براي مديريت شهري ايجاد مي‌كند.

استاندار اصفهان به بيان مشكلات استان در خصوص كمبود آب و خشكسالي پرداخت و افزود: موضوع آب يكي از مطالبات اساسي و انتظارات بحق مردم است و مديريت شهري نيز بايد در حل اين مشكل همگام با مديريت استان حركت كند.

مدير ارشد استان افزود: در طول يكسال گذشته تمام ادارات دولتي ملزم به نصب سيستم هاي كاهنده مصرف آب شده اند و با توجه به اينكه شهرداري،يكي از مصرف كنندگان عمده آب شرب و فضاي سبز است و همچنين ادارات متنوعي را در شهر اصفهان دارد بايد به اين امر ورود پيدا كند و خود مبلغ استفاده از اين سيستم‌ها باشد.

وي با تاكيد بر اينكه در شرايط عادي ، مخازن آب شهر بايد براي 24 ساعت آب ذخيره داشته باشند، اظهار داشت: متاسفانه اين ذخيره ي آب تنها براي 10 ساعت موجود مي باشد كه شهرداري و مراكز اداري وابسته به آن بايد نسبت به نصب مخازن جديدآب اقدام نمايند و حداقل ذخيره آب استراتژيك را از 12ساعت به 24 ساعت افزايش دهند.

استاندار اصفهان يكي از اصلي ترين درخواست‌هاي مديريت استان را مصرف بهينه آب عنوان كرد و اظهار داشت: تدوين يك برنامه يك‌ساله مصرف بهينه آب براي شهر اصفهان ضروري است و بايد اصفهان به عنوان يك شهر نمونه در اين خصوص مطرح گردد.لذا لازم است شهرداري گزارشي از اين اقدامات را در راستاي كاهش و بهينه سازي آب به استانداري ارائه نمايد.

استانداراصفهان حل مشكل آلودگي هوا را به عنوان دومين مطالبه مديريت استان برشمرد و تصريح كرد: شهرداران كلان شهرها و مديريت شهري اصفهان كاهش آلودگي هوا را به عنوان يك مطالبه مردمي تلقي كرده‌اند.

وي با اشاره به تدوين طرح جامع كنترل كيفي هواي منطقه اصفهان گفت: اجراي اين طرح عملكرد خوبي داشته است و توليد بنزين يورو4، جلوگيري از سوخت مازوت در نيروگاه ها و اقدامات زيست محيطي در صنايع از جمله اقدامات بزرگي بود كه در سال گذشته صورت گرفت كه نتيجه ي آن افزايش روزهاي سالم در شهر اصفهان بوده است.

زرگرپور با بيان اينكه مديريت شهري در اين بخش مي‌تواند ايفاي نقش نمايد، افزود: 25 اقدام اساسي از 38 اقدام در نظر گرفته شده در طرح كنترل كيفي هواي منطقه اصفهان مربوط به مديريت شهري است و با توجه به اينكه در سال93 ، 40 درصد از اين موارد پيگيري شده است، مديريت شهري بايد به گونه‌اي عمل كند كه موارد 25 گانه را با دقت و سرعت بيشتري پيش ببرد.

وي به معضل گردوغبار و ريزگردها اشاره كرد و افزود: ‌اعتقاد دارم كه تبعات اين مشكل براي شهروندان غيرقابل تحمل خواهد بود.

استاندار اصفهان با بيان اينكه مديريت استان برنامه جهادي را براي حل اين معضل آغاز كرده است، اظهار داشت: تاغ كاري 10 هزار هكتار از كانون‌هاي اصلي ايجاد ريزگردها در دستور كار قرار گرفته است كه نيمي از اين اقدام بايد توسط مديريت شهري انجام شود.

زرگرپور در خصوص مصلي بزرگ اصفهان اظهار داشت: در تمام كشورهاي اسلامي مصلي‌ها توسط شهرداري‌ها ساخته مي‌شود كه خوشبختانه مديريت شهري در اين خصوص همكاري خوبي را داشته است و قرار است نيمه نخست امسال فاز اول اين مجموعه به بهره برداري برسد.

وي بر لزوم تصويب مصوبه شوراي شهر در خصوص واگذاري سينما همايون سابق اشاره كرد و افزود:‌ شوراي شهر بايد در خصوص قيمت گذاري اين مجموعه اقدام كند تا هزينه ي واگذاري آن به تكميل مصلي اختصاص يابد.

استاندار اصفهان به بازنگري و ابلاغ طرح هاي تفضيلي اشاره كرد و افزود: طرح بازنگري 6 منطقه ي شهر اصفهان ابلاغ شده است و بايد اجراي اين طرح ها تسريع گردد.

زرگرپور احداث موزه بزرگ اصفهان را از نيازهاي اساسي اين استان برشمرد وافزود: كارخانه ريسباف براي اين امر در نظر گرفته شده است و طبق دستور وزير راه و شهرسازي تفاهم‌نامه بين بانك ملي و اداره كل راه و شهرسازي براي واگذاري كارخانه مذكور امضا خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار