کد خبر: ۲۲۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 08 May 2016


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از اختصاص بودجه‌ای بالغ بر 5 میلیارد ریال برای راه‌اندازی خطوط دوچرخه‌سواری در معابر این شهرستان خبر داد.

احمد افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین معضلات زندگی در شهرهای بزرگ، معضل ترافیک است که هزینه‌های زیادی به ساکنان شهرهای پرجمعیت تحمیل می‌کند.

وی افزود: متاسفانه شهرستان کرج به دلیل مهاجرت‌های بی‌رویه طی دو دهه اخیر با این معضل روبه‌رو بوده و ترافیک در مرکز استان البرز مشکلات بسیاری را برای شهروندان و مدیریت شهری ایجاد کرده است.

معاون شهردار کرج تصریح کرد: برای کاهش ترافیک، طرح‌هایی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد که اجرای آنها می‌تواند بخشی از معضل را برطرف کند.

افضلی گفت: اجرای طرح تردد خودروها به صورت زوج و فرد، تجهیز و توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه توسعه خطوط اتوبوسرانی، احداث قطار شهری کرج، احداث آزادراه‌ها، تقاطع‌های غیر همسطح و استانداردسازی معابر و بالاخره تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی و همچنین دوچرخه برای ترددهای درون‌شهری از جمله این برنامه‌ها است.

وی گفت: در بحث تشویق مردم به استفاده از دوچرخه، ابتدا باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم که در این بخش راه‌اندازی 4 خط دوچرخه‌سواری در کرج در گام نخست پیش‌بینی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج بیان داشت: برای این منظور در بودجه سال جاری کرج اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال پیش‌بینی شده و در روزهای اخیر نخستین خط دوچرخه‌سواری کرج راه‌اندازی گردید.

افضلی گفت: این خط دوچرخه‌سواری به طول بیش از یک کیلومتر در منطقه مهرشهر و در ضلع جنوبی باغ سیب راه‌اندازی شده است.برای راه‌اندازی این خط اعتباری بیش از یک میلیارد و 500 هزار ریال هزینه‌ شده است.

وی افزود: 3 خط دیگر دوچرخه‌سواری در کرج طی سال جاری به طول حدود 24 کیلومتر راه‌اندازی می‌شود که امیدواریم این اقدام گام مهمی در تشویق مردم به استفاده از دوچرخه برای تردد‌های درون‌شهری داشته باشد.

افضلی در پایان اظهار داشت: استفاده از دوچرخه برای ترددهای درون‌شهری در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا وجود دارد که ضمن کاهش هزینه‌های شهروندان، کاهش آلودگی‌های جوی، افزایش سلامت و تندرستی آنها، نقش مهمی در کاهش ترافیک نیز ایفا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار