بسته حوادث و اتفاقات ناگوار اصفهان؛
تابناک: توفان كه با گرد و خاك همراه بود افزون بر غافلگیر كردن گردشگران، باعث شكسته شدن درختان و بروز خسارت هایی به برخی اماكن مسكونی، تاسیسات و باغ های كاشان شد.
کد خبر: ۲۲۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 07 May 2016

به گزارش تابناک اصفهان، صفحه حوادث و اتفاقات ناگوار روزنامه ها همیشه از روزنامه جدا می کنم چرا که هیچگاه دوست ندارم از کشته شدن یا مرگ و ناخوشی های مردم بدانم اما به هر حال عده ای به این موضوعات علاقه دارند و از همین رو تابناک در نظر دارد به بررسی مهم ترین اخبار حوادث و اتفاقات در هفته ای که گذشت بپردازد.

نشت گاز در حمام 12 نفر را راهی بیمارستان کرد

مدیر حوادث و فوریت های پزشكی اصفهان با اشاره به اینکه براثر نشت گاز شهری دریك باب حمام عمومی روستای اسكندری در شهرستان فریدن، 12 نفر دچار مسمومیت تنفسی و راهی بیمارستان شدند، در باره این حادثه گفت: این حادثه ساعت 11 و 30 دقیقه امروز در حمام عمومی روستای اسكندری فریدن رخ داد كه دو واحد امداد اورژانس 115 به محل اعزام شد.

دكتر غفور راستین افزود: 12 زن كه در این حمام عمومی بودند به دلیل استنشاق گاز، دچار مسمومیت تنفسی شدند كه بوسیله خودروهای امدادی به بیمارستان داران منتقل شدند.

توفان درخت باغ فین را از جا کند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كاشان گفت: وزش توفان شدید یكی از درختان قدیمی سرو در باغ تاریخی فین كاشان را از ریشه درآورد.

محسن جاوری با بیان اینكه این حادثه طبیعی هیچ خسارت جانی و مالی در این باغ در پی نداشت به ایرنا اظهار كرد: باغ فین در برابر توفان عصر روز گذشته كه خساراتی به اماكن و درختان و نیز برخی تاسیسات كاشان زد، كمترین میزان خسارت را داشت.

وی خاطرنشان كرد: در پی وقوع باد شدید و توفان سال های قبل، بیش از 10 درخت در باغ تاریخی فین شكسته شد.

http://img7.irna.ir/1395/13950218/82064166/82064166-70704971.jpg

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كاشان افزود: معمولا درختان سرو دارای ریشه های سطحی هستند و این مساله به كنده شدن آنها در توفان های شدید كمك می كند.

وی تصریح كرد: پیشتر درختان این باغ را به هم بسته بودند كه این روش نیز خالی از نقص نیست.

جاوری تاكید كرد: درختان سرو باغ تاریخی فین برای جلوگیری از این گونه حوادث باید به طور اصولی به گونه ای مهار شوند كه در منظر هم، برای گردشگران زیبا و جالب به نظر بیایند.

وی با اشاره به این كه باغ فین در فهرست جهانی ثبت شده است، افزود: مهار كردن درختان آن باید با دقت و ظرافت انجام شود كه این مهم افزون بر در اختیار داشتن بودجه كافی، نیازمند به كارگیری مشاور عالی علمی نیز هست.

وی در خصوص قدمت و میزان ارتفاع این درخت سرو گفت: كارشناسان مشغول بررسی موضوع هستند.

عصر روز گذشته (جمعه) توفان و تندباد با سرعت بیش از 90 كیلومتر در ساعت منطقه كاشان را در نوردید كه دید افقی را در این منطقه به زیر 100 متر رساند.

این توفان كه با گرد و خاك همراه بود افزون بر غافلگیر كردن گردشگران، باعث شكسته شدن درختان و بروز خسارت هایی به برخی اماكن مسكونی، تاسیسات و باغ های كاشان شد.

پسر اصفهانی، حساب بانکی دختر مورد علاقه‌اش را سرقت کرد

فردی كه با انگيزه انتقام‌جويی، از حساب دختر مورد علاقه‌اش سرقت كرده بود، توسط كارشناسان پليس فتا استان اصفهان، شناسايی و دستگير شد.

سرهنگ مرتضوی اظهار کرد: در پی شكايت خانمی جوان، مبنی بر اينكه فردی به‌صورت اينترنتی از حساب وی، مبلغ 12 ميليون ريال سرقت کرده است، بررسی موضوع در دستور كار پليس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های پليسی و تخصصی، سرانجام، متهم كه اهل و ساكن اصفهان است، شناسايی و دستگير شد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: متهم در تحقيقات صورت گرفته، صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کرد و گفت که « مدتی پيش در فضای مجازی با فرد شاكی آشنا و با او دوست شدم، اما پس از مدتي، بين ما اختلاف پيش آمد؛ بنابراین با توجه به اينكه اطلاعات بانكي او را در اختيار داشتم، به منظور انتقام‌جويي از وي، اقدام به سرقت از حسابش كردم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: به شهروندان توصيه می‌كنيم، رمز بانكي را در بازه‌هاي زماني مناسب تغيير دهند و از انتخاب رمزهاي ساده براي كارت بانكي خود پرهيز کنند؛ همچنین اطلاعات بانكی خود را به هيچ عنوان در اختيار ديگران قرار ندهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار