تابناک: مرغ عزا و عروسی، این جمله را بارها شنیده ایم ولی شاید گذشته ها اگر میخواستیم مصداقی برای آن پیدا کنیم باید زحماتي را به جان می خریدیم اما این روزها و همه‌ی مشکلات خلاصه می شود در "رسانه های شهرداری".
کد خبر: ۲۲۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 28 April 2016

به گزارش تابناک اصفهان، نهاد هاي اجتماعي به سبب بار مسئوليتي كه بر دوش دارند نمي توانند از افكار عمومي غافل شوند؛ ضرورت توجه به مخاطب و تمركز بر شيوه اطلاع رساني و نكته مهم و اساسي است كه اگر نهادهاي اجتماعي از آن غافل شوند به نوعي به اساس و بنياد خود ضربه وارد كرده اند چرا كه ذات كار آن ها با مردم است.
شهرداري ها نيز به عنوان يك نهاد اجتماعي از اين ملزومات مبرا نيستند و چه بسا به دليل حساسيت جايگاهي كه دارند، بايد بيش از ساير دستگاه ها و نهادهاي اجتماعي به آن توجه كنند؛ بسياري از كارشناسان مقوله توجه به افكار عمومي را در سيستم هاي مديريت شهري دوچندان مي دانند؛ استنباط اين افراد به اين دليل است كه به هر حال مردم عوارض و مالیات می دهند و حق
دارند که بدانند مدیران شهرى با پول آنان چه می کنند؛ این حق عمومی در دیدگاه اسلامی مضاعف و برجسته تر است زیرا بر اساس باورهای دینی ما که در دیدگاه های امام راحل و رهبر بزرگوار انقلاب تجلى یافته است مردم ولی نعمت و صاحب اختیار مدیران و مسؤولان هستند.
از سوي ديگر آگاهی و اطلاع مردم از رویدادها و فرایندهای مدیریت شهری بر رفتار اجتماعی و سلوک شهروندی آنان تأثیرگذار است و می تواند گاه هزینه ها را کاهش دهد و گاه جلوی برخی آسیب ها را بگیرد و حتى به سرعت پیشرفت
کارها به طور محسوس کمک کند.
با توجه به اين نكات بسياري از شهرداري هاي دنيا اقدام به راه اندازي رسانه هاي مختلفي در حوزه فعاليت خود كرده اند؛ رسانه براي آن ها سنگرهاي خوبي به حساب مي امدند كه با هزينه هاي اندك برابر مشكلات بسيار را مي گرفتند و مردم را با مديريت شهري همراه مي كردند.
از برخوردهای اطلاع رسانی هوشمندانه و حرفه ای در عصر حاضر و در فضای متفاوت و متغیر فعلی در همه سطح شهر و ابعاد گوناگون زندگی شهروندان قابل مشاهده است و می تواند بیش از هر عامل اقتصادی و سیاسی دیگری در روند اداره شهر تاثیر بگذارد.
حال با اين كاركرد، رسانه هاي شهري و برخورد مثبت مديران شهري اصفهان با رسانه ها سبب شده ساير مديران استان به اين مسئله انتقاد كنند و ضعف روابط عمومي ها و رويكرد نامناسب رسانه اي دستگاه خود را با اين مسئله جبران كنند.
اين است كه اين روزها بسياري معتقد اند "رسانه هاي شهرداري" مرغ عزا وعروسي اند؛ چرا كه در هر زمان و مكاني عده بسياري از آب گل آلود ماهي خود را مي گيرند و ضربه اي بر گردن رسانه هاي شهرداري مي زنند و سر مي برند آن ها را!
نمونه بارز آن هم به همين چند روز پيش باز مي گردد؛ در روزهايي كه بسياري از دستگاه هاي مسئول در خواب بهارانه به سر مي برند، مديران ارشد استان از عملكرد رسانه هاي شهرداري انتقاد مي كنند و از آن ها مي خواهد در زمينه سبك زندگي، فرهنگ شهري و مديريت شهري فعاليت كنند؛ اين در حالي است كه نهادهاي بسياري وظيفه برنامه ريزي، اقدام و عمل در اين زمينه دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار