تابناک: مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با شهر نجف اشرف تفاهمنامه همکاری و گردشگری امضا کرد.
کد خبر: ۲۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 12 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این تفاهمنامه روز یکشنبه با حضور عبدالحسین هادی جاسم معاون استاندار نجف عراق به عنوان نماینده شهر نجف و علی لوافان رئیس مجمع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اصفهان به عنوان نماینده بخش خصوصی گردشگری این استان به امضا رسید.

بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد که طرفین برای معرفی دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری مورد تایید کشورهایشان، تسهیل در ورود و خروج زائران و گردشگران، تسهیل صدور روادید، برگزاری تورهای آشناسازی خبرنگاران و مدیران تورها و ارسال اقلام تبلیغاتی تلاش کنند.

در بند دیگر این تفاهمنامه که اولین توافقنامه بین استان اصفهان و نجف اشرف است، بر زمینه سازی برای حضور سرمایه گذاران برای تامین زیرساخت های گردشگری، برگزاری دوره های آموزشی، همکاری متقابل در حوزه گردشگری مذهبی، تشکیل بانک اطلاعاتی، ایجاد دفاتر اطلاع رسانی گردشگری، برگزاری نمایشگاه ها و موزه های مشترک تاکید شده است.

طبق مواد این تفاهمنامه کمیته های مشترک برای پیگیری مفاد آن تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

همچنین در نشستی که به منظور بررسی مشترکات فرهنگی و افزایش تعاملات گردشگری دو شهر نجف و اصفهان برگزار شد، رضا برادران اصفهانی به عنوان رئیس کمیسیون حقوقی مجمع گردشگری استان اصفهان مفاد این تفاهمنامه را قرائت و تبیین کرد.

وی افزود: مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به عنوان یک سازمان مردم نهاد و به منظور رشد و توسعه گردشگری و مشترکات فرهنگی، از مقامات عالی رتبه شهر نجف دعوت کرد که به اصفهان سفر کنند تا همکاری طرفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

گردشگری به عنوان یکی از محورها و اولویتهای توسعه استان اصفهان در سال 94 تعیین شده و توسعه همکاریهای منطقه ای و بین المللی از راهکارهای توسعه این بخش ارزیابی می شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اخیرا از اجرایی شدن قراردادها و تفاهمنامه های گردشگری که در سال های گذشته با دیگر کشورها منعقد شده خبر داد.

محسن یار محمدیان با اشاره به وضعیت جدید و عملکرد دولت حجت الاسلام روحانی افزود: این قراردادها به جریان افتاده و موجب رونق گرفتن و افزایش اقبال عمومی گردشگران به کشور ایران شده است.

وی افزود: ایران در افق 1404 باید سهم 1.5 درصدی از صنعت گردشگری داشته باشد لذا باید حدود 20 میلیون گردشگر جذب کنیم و در این زمینه نیازمند 400 هتل پنج و چهار ستاره هستیم.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و بهبود روابط خارجی، ورود گردشگران خارجی به کشورمان از سال گذشته رو به افزایش گذاشته است.

آمار گردشگران خارجی در شش ماه نخست سال گذشته در استان اصفهان حدود 110 هزار نفر اعلام شده که این رقم نسبت به سال ماقبل حدود 160 درصد رشد نشان می دهد.

استان اصفهان دارای بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی است که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر از جمله میدان امام (ره)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار