شیشه بران:
تابناک: نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: پیش بینی می شودکه امسال روند قیمت طلا رو به رشد باشد.
کد خبر: ۲۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 12 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، هوشنگ شیشه‌بران اظهار داشت: نرخ طلا به سه عامل عرضه و تقاضا، قیمت اونس جهانی و ارز در بازار آزاد بستگی دارد که در صورت افزایش هر کدام از این عوامل قیمت طلا در بازارهای جهانی و ایران سیر صعودی به خود می گیرد.

وی با اشاره به اینکه برداشته شدن تحریم ها منجر به رونق اقتصاد کشور می شود، بیان داشت: افزایش و کاهش بهای طلا در ایران تابع بازارهای جهانی است اما رفع تحریم ها موجب رونق بازار طلا می شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان خاطرنشان کرد: رکود شدیدی سال گذشته بر صنف طلا حاکم بود که امیدواریم امسال بدنبال تحولات سیاسی شاهد سالی پر رونق برای بازار طلا باشیم.

وی در خصوص پیش بینی بازار بین المللی طلا، افزود: در صورت بالارفتن نرخ بهره در بازارهای جهانی به خصوص آمریکا قیمت جهانی کاهش می یابد که این اتفاق صورت نگرفت و بررسی این موضوع به پایان ماه سپتامبر موکول شد که این عقب نشینی باعث افزایش بهای جهانی شد.

وی بیان داشت: تقاضای فیزیکی فلزات در بازار چین اواخر هفته گذشته با افت روبرو شد که در روزهای پنج شنبه و جمعه افزایش تقاضا، کاهش قیمت نفت، نوسان شاخص دلار و انتشار آمارهای اشتغال آمریکا و عدم توانایی یونان برای بازپرداخت بدهی خود از عواملی بود که موجب افزایش اونس جهانی شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :