تابناک: نماینده کشاورزان و حق آبه داران بخش جلگه اصفهان با بیان اینکه اکوسیستم و طبیعت حوضه آبریز زاینده رود فقط با جریان دایمی آب احیا می‌شود، گفت: احیای این رودخانه همتی هم‌چون احیای دریاچه ارومیه در سطح ملی و دولتی می‌خواهد.
کد خبر: ۲۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 12 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، فتح الله دهقانی درباره بازگشایی زاینده رود در سال گذشته، اظهار کرد: این امر موجب شور و نشاط در مردم شرق اصفهان شد، زیرا بخشی از زمین‌های خشک شده به زیر کشت غله رفت و آنها امیدوار به برداشت خرمن خود در سال جاری پس از آن همه خسارت هستند.

وی با اشاره به افزایش آب چاه‌های عمیق پس از اعطای حق آبه کشت پاییزه شرق، افزود: این بازگشایی تاثیر چندانی بر محیط زیست رودخانه و حوضه آبریز ندارد، زیرا هیچ آبی به تالاب بین المللی گاوخونی نرسید به بیان بهتر زمانی اکوسیستم زاینده رود احیا می‌شود که جریان آب در آن دایمی باشد.

نماینده حق آبه داران بخش جلگه شهرستان اصفهان، خاطر نشان کرد: جریان دایمی آب از یک سو موجب افزایش ماهیان در رودخانه شده و از طرف دیگر با رونق کشاورزی بر تعداد بسیاری از جانوران مانند جوندگان، شکارچیان و حتی حشرات در مزارع افزوده خواهد شد که این امر زیبایی خاصی برای ساکنان و رهگذران خواهد داشت.

دهقانی با اشاره به عزم جدی دولت برای احیای دریاچه ارومیه، تاکید کرد: احیای زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی نیازمند چنین همتی در سطح ملی و دولتی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار