نصف جهان در میان تیترها؛
تابناک: هنوز تقاضایی برای برگزاری این ارکستر در اصفهان دریافت نکرده‌ایم اما با توجه به اینکه سفر به پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز در برنامه‌ تور این کنسرت ذکر شده احتمال اجرای این ارکستر در اصفهان در صورت تقاضای مسئولان برگزارکننده وجود دارد.
کد خبر: ۲۱۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 22 April 2016
به گزارش تابناک اصفهان، استعفای سرمربی سپاهان بعد از شکست سنگین در مقابل الاتحاد عربستان، وضعیت زاینده رود، مرمت گنبد مسجد امام و بررسی آخرین وضعیت دیابتی ها در هفته سلامت را از جمله اخبار مهم استان اصفهان در هفته ای که گذشت می توان دانست.

پس از شکست سنگین تیم فوتبال سپاهان برابر الاتحاد عربستان که چهارشنبه شب در لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد، ایگور استیماچ از ادامه همکاری با این تیم استعفا کرد.

به دنبال این استعفا کمیته فنی باشگاه سپاهان عصر پنجشنبه تشکیل جلسه داد و ضمن پذیرش استعفای این سرمربی، زاغی نژاد را به عنوان جانشین موقت وی انتخاب کرد تا هدایت زردپوشان را در ادامه رقابت های لیگ برتر و یک دیدار باقی مانده لیگ قهرمانان آسیا برعهده داشته باشد.

**هروز یک پا در اصفهان قطع می شود

مدیرعامل خیریه دیابت اصفهان گفت: هر روز یک قطع پا بر اثر پیشرفت بیماری دیابت در بیمارستان الزهرا داریم.

**ارکستر سمفونیک الیانس ذر راه اصفهان

معاون هنری سینمایی اداره کل ارشاد اصفهان با بیان اینکه قرار است این ارکستر سمفونیک به شکل تور در کشور برگزار شود، افزود: این تور از تهران آغاز و در کرمان، یزد، کاشان، شیراز و اصفهان نیز ادامه پیدا می‌کند.

حسینعلی آقاییان‌زاده با اشاره به اینکه احتمال برگزاری ارکستر سمفونیک الیانس فرانسه در اصفهان نیز وجود دارد، ابراز داشت: البته هنوز تقاضایی برای برگزاری این ارکستر در اصفهان دریافت نکرده‌ایم اما با توجه به اینکه سفر به پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز در برنامه‌ تور این کنسرت ذکر شده احتمال اجرای این ارکستر در اصفهان در صورت تقاضای مسئولان برگزارکننده وجود دارد.

وی ادامه داد: طبق برنامه اعلام شده قرار است این ارکستر سمفونیک اجراهایی در باغ شازده ماهان در کرمان، باغ دولت‌آباد یزد، خانه بروجردی و باغ فین کاشان داشته باشد و اجرا در  کاخ چهلستون نیز از دیگر برنامه‌های این گروه ذکر شده است.

**نیمی از ترک های میجد امام مرمت نشده است

اللهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان در ادامه با بیان اینكه مرمت گنبد مسجد امام (ره) در ارتفاع ۵۴ متری در حال انجام است، ابراز داشت: باید توجه داشت كه گنبد دارای ۱۶ تَرك است كه تاكنون هشت تَرك آن مرمت شده و مابقی در صورت تامین اعتبار تا سال ۹۶ به پایان خواهد رسید.

**یک لیتر آب هم خارج از برنامه از زاینده رود خارج نمی شود!

استاندار اصفهان گفت: وضعیت آب سد زاینده‌رود به‌گونه‌ای است که حتی یک لیتر آب نیز برای آن اهمیت دارد و باید حداکثر تلاش مدیریت استان و مردم صرفه‌جویی باشد.

استاندار اصفهان گفت: خروجی و ورودی سد تا پایان فروردین‌ماه مطابق برنامه انجام شده است و تلاش خواهیم کرد من‌بعد نیز یک لیتر هم خارج از برنامه از سد خارج نشود.

وی اضافه کرد: با وجود بارش‌های اخیر حجم آب سد زاینده‌رود به 289 میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به سال قبل هنوز 30درصد کاهش را نشان می‌دهد.

زرگرپور با ابراز "درباره منابع آب استان با یک پارادوکس غیرقابل درک روبه‌رو هستیم" افزود: از طرفی وضعیت خشکسالی در 10 سال گذشته تا این حد شدید نبوده و از طرفی به کشاورزان متعهد شده‌ایم که حداقل آبی را که نیاز دارند در اختیار آنها قرار دهیم.

وی ادامه داد: با جریان موقت آب در رودخانه مردم باور نمی‌کنند که با کم‌آبی مواجه شده‌ایم و شرکت آب منطقه‌ای باید اطلاع‌رسانی کافی را در این زمینه داشته باشد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار