يك عضو شوراي شهر اصفهان:
تابناک: يك عضو شوراي شهر اصفهان با بیان اینکه مهمترين وظيفه شورا نظارت بر عملكرد شهرداري است، گفت: اگر مدير شهری نتواند فضاي زير مجموعه خود را به صلاح هدايت كند و زمينه فساد وجود داشته باشد. اگر چه خود مدیر از فساد مبرا باشد به يقين در روز حساب هم شهردار و هم تمامي اعضاي شوراي اسلامي شهر به عنوان مسئول مورد مؤاخذه قرار خواهيم گرفت.
کد خبر: ۲۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 11 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عدنان زادهوش امروز (شنبه) در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در اواخر سال قبل، به تبع تذكر مشابه در دوره دوم شوراي اسلامي شهر به شهردار مبني بر شفاف سازي محاسبات، دادن صورت حساب و رسيد هزينه‌هاي پرداختي و علت و مقدار آن به شهروندان تذكر دوباره‌ای داده شد، اما متاسفانه هنوز اقدام عملي شايسته‌اي انجام نشد و هم‌چون سال‌هاي قبل زمينه فساد مالي همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات جزيي صورت گرفته اما در بعضي از مناطق كافي نیست، افزود: بسياري از افراد هنوز وقتي مي‌خواهند وارد شهرداري شوند اول به دنبال آشنا مي‌گردند که اين امر مي‌تواند نشانه‌اي آشكار از فضاي نامناسب در شهرداري اصفهان باشد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه هيچ خصومت شخصي با كسي نداشته و نداريم و هيچ مورد رشوه شخصي از شهردار خبر نداریم، تصریح کرد: اما اگر مديري نتواند فضاي زير مجموعه خود را به صلاح هدايت كند و زمينه فساد وجود داشته باشد. اگر چه خود مدیر از فساد مبرا باشد به يقين در روز حساب هم شهردار و هم تمامي اعضاي شوراي اسلامي شهر به عنوان مسئول مورد مؤاخذه قرار خواهيم گرفت.

زادهوش گفته‌هایی مانند اينكه شورا اگر مورد رشوه،‌ فساد،‌ تخلف، سراغ دارد بياورد،‌ سخني نسنجيده و غير قابل قبول دانست و ادامه داد: چه تخلفي از اين بالاتر كه محاسبات در شهرداري براي ارباب رجوع شفاف نيست. چه تخلفي از اين بالاتر كه يك پرونده را اگر به چند محاسب بدهند چند عدد متفاوت در مي‌آورند. چه تخلفي از اين بالاتر كه به دليل عدم شفافيت، شهردار مناطق دچار تخلف شده و هم اكنون در زندان است!

زادهوش با بيان اينكه چه تخلفي از اين بالاتر كه مردم دقيق نمي‌دانند چه مبلغي را براي چه چيزي و بر اساس چه مصوبه‌اي پرداخت مي‌كنند، تصريح كرد: چه تخلفي از اين بالاتر كه فضا شفاف نيست، چه تخلفي از اين بالاتر كه بيش از 10 سال مديريت و بيش از 8 سال تذكر جهت شفاف سازي محاسبات هنوز اين شفاف سازي صورت نگرفته، اينكه فكر كنيد با اين عدم شفافيت محاسبات تخلفي نمی‌شود و خطاب كنيد اگر موردي سراغ داريد بياوريد، يعني بر اين باوريد كه تخلف نشده و صورت نمي‌گيرد.

وی ادامه داد: بنابراين به صراحت در برابر تذكر و سوال طرح شده،‌ اعلام کنید مثل سال‌هاي قبل كه شفاف سازي انجام نداده‌ايد. هيچ تخلفي صورت نگرفته و اگر بنا به نظر شوراي شهر شفاف سازي صورت گيرد،‌ مشكلات زيادي به وجود خواهد آمد. تا اعضاي شورا و مردم تكليف خود را بدانند اينكه به پشتوانه اقليت شورا خود را مصون دانسته و با تشكيل جلسات مكرر و مرتب با اقليت شورا و اجبار مديران خود به دادن گزارش به اقليت و با فكر ايجاد انشعاب در شورا از تذكرات و سوال‌هاي داده شده بخواهيد فرار كنيد،‌ روشي اشتباه و ناپسند است.

این عضو شورای شهر خاطر نشان كرد: شخصا به عنوان يك عضو خود را در برابر مردم و اطاعت از امر الهي مسئول مي‌دانم و در اين جلسه شهادت مي‌دهم آنچه در توان داشتم براي اصلاح شهرداري در قالب تذكر و سوال انجام دادم و ديگران به جاي اينكه جناحي و گروهي فكر كنند،‌ خود را در برابر خدا مسئول دانسته و يقين داشته باشند كه اگر يك ريال به دليل عدم شفافيت در شهرداري به ناحق از مردم گرفته شود، در برابر خداوند پاسخگو خواهند بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
بد نیست سری به گزارشات تهیه شده توسط نماینده دیوان محاسبات از مترو و عکس العمل مدیران مترو و شهردار را در جهت بر گزاری مناقصات و انجام پروژه های بزرگ به صورت قطعات کوچک با اخذ مجوز از شهردار به صورت ترک تشریفات بزنید مسافرتهای بی کش وپیمان مدیران با تحصیلات غیر مرتبط با دریافت حق ماموریت به دلار ویوروو و الی آخر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار