معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: افزایش سرمایه شرکت فولاد مبارکه اصفهان از 36 هزار میلیارد ریال به 50 هزار میلیارد ریال در تاریخ 93/12/21 در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری اصفهان به ثبت رسید.
کد خبر: ۲۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 11 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، امیرحسین نادری اظهار کرد: افزایش سرمایه در این مرحله به میزان 14 هزار میلیارد ریال (به میزان 38.8 درصد) صورت گرفت که 12 هزار و 500 میلیارد ریال آن (معادل 34.7 درصد) از محل آورده نقدی و مطالبات و مبلغ یک‌هزار و 500 میلیارد ریال (4.1 درصد) از محل سود انباشته تأمین شد.

وی هدف از انجام این افزایش سرمایه را اجرای طرح توسعه فولاد سبا جهت رسیدن به ظرفیت1.4میلیون تن، جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت صورت گرفته در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و اصلاح ساختار مالی برشمرد.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ادامه با اشاره به فرآیند افزایش سرمایه افزود: فرآیند انجام افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی عام از زمان تصمیم‌گیری هیئت مدیره شرکت برای انجام افزایش سرمایه آغاز و پس از ثبت افزایش سرمایه نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: تمامی شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس در فرآیند افزایش سرمایه ملزم به رعایت مفاد لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت و قوانین و مقررات بازار سرمایه هستند که با توجه به این موضوع، شرکت‌ها باید در مراحل مختلف افزایش سرمایه مجوزهای لازم را از مرجع ثبت شرکت‌ها و سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ کنند.

نادری بیان کرد: در ابتدای امر شرکت‌های سهامی عام به منظور انجام افزایش سرمایه باید به استناد مفاد ماده161لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت نسبت به تهیه گزارش توجیهی مبنی بر توجیه لزوم انجام افزایش سرمایه اقدام کرده و اظهار نظر بازرس قانونی شرکت را نیز نسبت به آن اخذ کنند که این امر در اغلب موارد فرآیند زمان‌بری است.

وی افزود: پس از طی این مرحله، شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، مدارک و مستندات لازم را به منظور انجام افزایش سرمایه به سازمان بورس ارائه می‌کنند و سازمان بورس در راستای حصول اطمینان از رعایت قوانین و مقررات سازمان، شفافیت اطلاعاتی و حمایت از حقوق سهام‌داران به بررسی مدارک و مستندات پرداخته و در صورت لزوم، نواقص و ایرادات را به شرکت‌ها اعلام می‌کند و شرکت‌ها باید نسبت به رفع آن اقدام کنند.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: پس از موافقت سازمان با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده با دستور جلسه افزایش سرمایه، شرکت‌ها باید به استناد مفاد ماده98لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، حداقل10روز پیش از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده نسبت به نشر آگهی دعوت به مجمع اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهام‌داران باشد بر اساس مفاد ماده166لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، مهلتی که طی آن سهام‌داران می‌توانند حق تقدم یاد شده را اعلام کنند کمتر از60روز نخواهد بود و این60روز از تاریخ چاپ آگهی پذیره‌نویسی آغاز می‌شود، بنابراین در بهترین حالت ممکن از زمان موافقت سازمان با برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده با دستور جلسه افزایش سرمایه تا پایان مهلت پذیره‌نویسی شرکت‌ها، به دوره زمانی حداقل بیش از70روز نیاز است.

نادری اظهار کرد: پس از پایان دوره پذیره‌نویسی و در صورت وجود حق تقدم استفاده نشده، شرکت‌ها باید به استناد مفاد ماده172و173 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت اقدام به عرضه حق تقدم استفاده نشده کنند و بدین منظور ملزم به انتشار اعلامیه پذیره‌نویسی هستند اما اجازه انتشار اعلامیه پذیره‌نویسی باید به تأیید مرجع ثبت شرکت‌ها نیز برسد که در برخی موارد به دلیل وجود نقص در سایر مدارک و مستندات مورد نیاز مرجع ثبت شرکت‌ها، زمان‌بر می‌شود.

وی افزود: عرضه حق تقدم‌های استفاده نشده بر اساس تبصره یک ماده23قانون بازار اوراق بهادار حداکثر30روزه بوده و امکان تمدید آن به مدت30روز با ارائه دلایل موجه وجود خواهد داشت که در برخی موارد، شرکت‌ها درخواست تمدید دوره مزبور را نیز دارند.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان اضافه کرد: در نهایت پس از تکمیل فرآیند افزایش سرمایه و اخذ مدارک و مستندات مورد نیاز، مجوز ثبت افزایش سرمایه خطاب به مرجع ثبت شرکت‌ها صادر می‌شود اما ممکن است باز به دلیل نواقص موجود در سایر مستندات ارائه شده توسط شرکت، ثبت افزایش سرمایه نزد مرجع ثبت شرکت‌ها طولانی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :