در سال گذشته
تابناک: مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان خبر داد: اصفهانی ها نام های فاطمه و زهرا را در انتخاب نخست خود برای نامگذاری دختران به کار بردند به طوری که در سال گذشته بیش از 7 هزار نوزاد اصفهانی با القاب حضرت فاطمه زهرا (س) نامگذاری شدند.
کد خبر: ۲۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 10 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، تورج حاجی رحیمیان ضمن تاکید بر اینکه فاطمه و زهرا به عنوان پر طرفدارترین نام های حضرت زهرا (س) در استان اصفهان است، بیان کرد: 7 هزار و 300 نوزاد دختر در استان اصفهان در سال 93 با اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا (س) نام گذاری شدند.

وی با اشاره به اینکه نام های نازنین زهرا و فاطمه زهرا به ترتیب در رتبه های سوم و چهارم پر طرفدارترین اسامی حضرت فاطمه زهرا (س) برای دختران در استان اصفهان بوده است، گفت: در این مدت نام مبارک نازنین زهرا برای یک هزار و 370 نفر و نام ترکیبی فاطمه زهرا برای 897 نفر انتخاب شده است و در این اداره کل به ثبت رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان ارزش انتخاب نام های مذهبی از طرف خانواده های اصفهانی برای فرزندانشان را بسیار بالا دانست و بیان داشت: در سال 92 برای 5 هزار و 223 نوزاد دختر در استان اصفهان نام مبارک فاطمه به ثبت رسید.

حاجی رحمیان با اشاره به اینکه نه تنها نام های حضرت فاطمه زهرا (س) در استان اصفهان بسیار پر طرف دار است بلکه نام ها و القاب مبارک امیرالمومنین حضرت علی (ع) هم آمار بالایی برای نوزادان پسر در این استان دارد، افزود: نام های علی، امیرعلی و امیرحسین بیشترین آمار نامهای به ثبت شده برای پسران در استان اصفهان در سال گذشته بود.

شایان ذکر است که ایرانیان ارادت خاصی به بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) دارند و فاطمه نام بیش از 13 میلیون بانوی ایرانی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :