تابناک: تربیت کودک یکی از مهم ترین اقدامات و وظایف مادر در خانواده است، تربیت اسلامی در معنای کلی به به معناى فراهم کردن مقدمات لازم براى رسیدن به راه تقرب خداوند است که نیاز به آگاهی و تمرین عملی دارد. این مسئله مهم نیاز دارد که پدر و مادر راستای ایجاد رفتار درست برای فرزندان کوشا باشند و بتوانند عقاید درست را به او انتقال دهند.
کد خبر: ۲۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳ 08 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان، تربیت کودک یکی از مهم ترین اقدامات و وظایف مادر در خانواده است، تربیت اسلامی در معنای کلی به به معناى فراهم کردن مقدمات لازم براى رسیدن به راه تقرب خداوند است که نیاز به آگاهی و تمرین عملی دارد. این مسئله مهم نیاز دارد که پدر و مادر راستای ایجاد رفتار درست برای فرزندان کوشا باشند و بتوانند عقاید درست را به او انتقال دهند.

آیت الله مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان و از مراجع بزگ کشور در دیدار مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، انجام برنامه های مختلف برای کودکان و نوجوانان را مقدس برشمرد و مسوولین را به امانت داری صحیح از کودکان و نوجوانان توصیه کرد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ابراز امیدواری کرد که انجام فعالیت های مذهبی، فرهنگ دینی و سیره اهل بیت (ع) هرچه بیشتر در جامعه گسترش یابد.

ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان به فرموده قرآن کریم اشاره کردند و گفتند تربیت صحیح یک کودک مانند زنده کردن یک انسان و کل جامعه است از این رو اهمیت بسیار دارد.

برای ایجاد یک نسل صالح و نیک در هر جامعه نیاز به برنامه‌ریزی برای تربیت فرزندان آن جامعه است، چرا که فرزندان آینده‌سازان فردا به شمار می‌آیند و نسل آینده را تشکیل می‌دهند.تربیت امری الهی است چرا که پیامبران برای تربیت و اصلاح جامعه بشری مبعوث گشته‌اند، و از هیچ تلاش و کوششی در این راه دریغ نکرده اند.

از همین رو با توجه به اهمیت این مسئله، در جامعه امروز این نکته اساسی و حیاتی مورد توجه خانواده ها قرار نمی گیرد و کودکان به جای الگو گیری از خانواده و پدر و مادر از شبکه های اجتماعی و رسانه هایی از قبیل تلویزیون الگو می گیرند و همین مسئله سبب بروز مشکلاتی در جامعه می شود.

اگر خانواده ها به عنوان الگو اساسی در تربیت فرزندان فعالیت خود را به درستی انجام دهند به نوعی فرزند خود را برای مراحل بعدی زندگی نیز آماده کرده اند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار