میزبانی به سبک نصف جهان؛
تابناک:تا این لحظه شاهد هیچ‌گونه حادثه قابل‌توجه و نگران‌کننده‌ای نبود‌ه‌ایم اما با توجه به وزش باد بیش از 55 کیلومتر بر ساعت روزهای اخیر در شهر اصفهان با شکستی شاخه برخی از درختان مواجه شدیم که یک مورد جراحت و حدود 12 مورد خسارت‌های مالی به همراه داشت.
کد خبر: ۲۰۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 01 April 2016
به گزارش تابناک اصفهان، استان و به ویژه شهر اصفهان در نوروز امسال نیز مانند سال های پیش یکی از میزبان های سرشلوغ ایران برای پذیرایی از گردشگران داخلی و حتی خارجی بود.

حضور گردشگران به طبع نیازها و زیرساخت ها و نیز استفاده از تمام امکانات شهری و استانی را برای برپایی یک میهمانی در خور می طلبد که آمارها و نیز رضایت مسافران امسال اصفهان نشان از موفقیت اصفهان در میزبانی شایسته از گردشگران در نوروز دارد.

برنامه نوروزگاه که امسال برای اولین بار در شهررویاها اجرایی شد توانست حجم قابل توجهی از گردشگران و همچنین مردم اصفهان را به خود جذب کند. برنامه ای که علاوه بر فراهم آمدن فرصتی برای استفاده از ظرفیت شهربازی رویاها برای تمام اقشار، زمینه ای را برای َآشنایی مسافران با سنت های مردم اصفهان و ایران نیز ایجاد کرد.

آمار حضور مسافران شب خواب در شهر اصفهان موید استقبال بی نظیر از جاذبه های اصفهان از سوی گردشگران داخلی است.

اسکان 1.35 میلیون مسافر شب‌خواب در اصفهان

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان در همین زمینه گفت: سهم قابل‌ توجهی از آمار بازدید گردشگران نوروزی مربوط به مجموعه تفریحی ناژوان و شهر رویاهاست که با استقبال بسیار خوبی مواجه بوده است.

احمدرضا مصور اظهار کرد: تا پایان روز 11 فروردین، اسکان شب‌خواب مسافران به 104 هزار و 700 نفر رسید که آمار تجمیعی مسافران شهرستان اصفهان به یک میلیون و 350 هزار نفر می‌رسد و به صورت طبیعی با نزدیکی به پایان دور دوم سفرهای نوروزی، آمار نسبت به روزهای قبل رو به کاهش است.

وی افزود: آمار تجمیعی بازدید از مجموعه‌های تفریحی شهرستان اصفهان به حدود یک میلیون و 500 هزار نفر رسید که سهم قابل‌توجهی از این آمار که حدود 22 هزار نفر است مربوط به مجموعه تفریحی ناژوان است، بعد از آن مجموعه شهر رویاها با استقبال بسیار خوبی مواجه بوده است.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: تا این لحظه شاهد هیچ‌گونه حادثه قابل‌توجه و نگران‌کننده‌ای نبود‌ه‌ایم اما با توجه به وزش باد بیش از 55 کیلومتر بر ساعت روزهای اخیر در شهر اصفهان با شکستی شاخه برخی از درختان مواجه شدیم که یک مورد جراحت و حدود 12 مورد خسارت‌های مالی به همراه داشت.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا دو سه روز آینده همچنان وضعیت جوی توام با وزش باد در شهرستان اصفهان خواهد بود که البته شدت آن به اندازه روزهای قبلی نیست و براساس پیش‌بینی‌ها، روزهای 12 و 13 فروردین شاهد شرایط جوی مطلوبی خواهیم بود.

مصور ابراز امیدواری کرد: امیدوارم در پایان دور دوم سفرهای نوروزی، شهر سرفراز اصفهان در مهمان‌نوازی و پذیرایی و همچنین حفظ نظم و نظافت شهر جزو شهرهای پیشرو باشد.

10 هزار گردشگری خارجی اصفهان در نوروز 95

فریدون الهیاری اظهار کرد: در نوروز 1395 برای نخستین بار، همزمان با سفرهای نوروزی هموطنان، با حضور خیل گسترده گردشگران خارجی در سطح استان اصفهان مواجه بودیم.

وی افزود: تحلیل آمارهای موجود نشان‌دهنده بازدید بیش از 10 هزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان حکایت دارد.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان گفت: جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرهای اصفهان، کاشان، نطنز، اردستان و نائین از جمله مناطقی بودند که مورد استقبال گردشگران خارجی واقع شده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: بناهای تاریخی همچون مجموعه جهانی میدان امام، مجموعه جهانی کاخ موزه چهلستون، مجموعه جهانی مسجد جامع عتیق، مجموعه جهانی باغ فین کاشان، مساجد جامع ، نطنز، اردستان و نائین و همچنین بافت تاریخی شهرستان‌های نائین و اردستان از جمله مناطقی هستند که گردشگران خارجی از آنها بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: از جمله نکات جالب توجه در زمینه حضور گردشگران خارجی در ایام نوروز، تامین امنیت این گردشگران است، به‌گونه‌ای که تورهای بزرگ حامل گردشگران خارجی، آزادانه در میان خیل عظیم گردشگران نوروزی حضور یافته و بدون بروز حتی یک مشکل جدی هموطنان و گردشگران خارجی به صورت یک‌سان از مواهب سفرهای نوروزی در پهنه عظیم استان اصفهان بهره‌مند شده‌اند.

وی البته افزود: بر اساس آخرین آمار تاکنون 2 میلیون مسافر و گردشگر وارد اصفهان شدند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان 13 فروردین‌ماه این آمار به 2 میلیون و 500 هزار نفر برسد.

سردار آقاخانی، فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص وضعیت امنیت جاده ها در مقایسه با سال گذشته نیز گفت: تصادفات فوتی درون‌شهری 77 درصد کاهش، تصادفات برون‌شهری نیز با 31 درصد کاهش و در مجموع شاهد کاهش 44 درصدی فوت شدگان نسبت به مدت مشابه بوده‌ایم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار