مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خبر داد:
تابناک: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه برای تامین آب کشت پاییزه کشاورزان شرق آب زاینده رود تا نیمه خرداد ماه جاری خواهد بود، گفت: از کل ظرفیت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود، تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب از مخزن سد پر شده است.
کد خبر: ۲۰۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 08 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا مسعود میرمحمدصادقی از رهاسازی دوباره آب از سد زاینده‌رود برای ادامه کشت پاییزه کشاورزان شرق خبر داد و اظهار داشت: در قالب برنامه توزیع ابلاغی شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود، آب از روز گذشته (دوشنبه ۱۷ فروردین‌ماه) از سد زاینده‌رود برای تامین آب کشت پاییزه کشاورزان شرق بازگشایی شده است و تا نیمه خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: حق‌آبه در نظر گرفته شده برای کشت پاییزه شرق اصفهان حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب است که از آغاز سال آبی جاری حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون مترمکعب در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و هم‌اکنون نیز با توجه به شرایط رودخانه حدود ۶۰ مترمکعب در ثانیه رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به بارندگی مناسب از ابتدای سال آبی جاری در سرشاخه‌های زاینده‌رود، گفت: از ابتدای مهرماه ۹۳ تاکنون در منطقه چلگرد کوهرنگ واقع در چهارمحال و بختیاری حدود ۱۲۴۰ میلیمتر بارش داشتیم که از متوسط سال گذشته بیشتر است.

وی ادامه داد: از کل ظرفیت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود، تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب از مخزن سد پر شده است.

میرمحمدصادقی با اشاره به سطح زیرکشت شرق اصفهان، گفت: طبق آمار ارایه‌شده در فصل کشت امسال حدود سه‌هزار هکتار کشت شده است که از کشاورزان منطقه درخواست می‌کنیم با توجه به هشت سال خشکسالی، حداکثر صرفه‌جویی را در مصرف آب داشته باشند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد از شبکه‌های آبیاری و زه‌کشی شرق اصفهان به ‌صورت شبکه‌های پیشرفته است و کمترین تلفات آب در این شبکه‌ها وجود دارد، اما با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان، باید در زمینه افزایش بازده آبیاری بیشتر تلاش کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار