کرسی آخر معما شد!
تابناک: در حوزه های انتخابیه استان اصفهان با عوض شدن هشتاد درصد نماینده های قبلی اصفهان در دور جدید، تحول قابل توجهی در ترکیب منتخبان استان رقم خورد.
کد خبر: ۲۰۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 20 March 2016

به گزارش تابناک اصفهان، انتخابات مجلس شورای اسلامی در این دوره با نتایج شگفت انگیزی در بسیاری از حوزه های انتخابیه کشور همراه بود.

نتایجی که می توان آن را به پوست اندازی مجلس دهم در مقایسه با مجلس نهم آن را تعبیر کرد. از همین رو در حوزه های انتخابیه استان اصفهان نیز با عوض شدن هشتاد درصد نماینده های قبلی اصفهان در دور جدید، تحول قابل توجهی در ترکیب منتخبان استان رقم خورد.

برگزاری انتخابات در اصفهان به همان اندازه که با رقابت های تنگاتنگ دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب همراه بود به همان اندازه هم اعلام نتایج آن برای مردم و نامزدها نفس گیر شده بود.

هرچند تکلیف حوزه های انتخابیه استان در همان دو روز نخست انتخابات اعلام شد اما حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان به سبب حساسیت و البته به گفته فرماندار اصفهان قطع سامانه وزارت کشور با کندی پیش رفت. تا جایی که مجال برای اظهارنظرهای مختلف در خصوص ترکیب منتخبان حوزه اصفهان بالا گرفت.

هرچند بسیاری از کارشناسان سیاسی و رسانه‌ها از تعیین تکلیف نفر پنجم حوزه اصفهان در دور دوم انتخابات خبر می دادند اما در نهایت اعلام شد که با شمارش نهایی آرا احمد سالک کاشانی در رقابت با آجدانی از وی پیشی گرفته و به عنوان نماینده اصفهان به مجلس دهم راه یافته است.

این خبر که به طور رسمی از سوی فرماندار اصفهان و استاندار نیز اعلام شده بود این روزها ابعاد دیگری به خود گرفته است و با اظهار نظر امیری، معاون وزیر کشور، ممکن است ورق رقابت دو نامزد نهایی برگشت خورده و آجدانی به جای سالک راه بهارستان را در پیش گیرد.

امیری در این باره اظهار داشته؛ با بازشماری آرای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اصفهان، احتمال تغییر در آرا وجود دارد.

هرچند حرفی از اینکه کدام منتخب ممکن با تصمیم به تغییر از دور نمایندگی خارج و فردی دیگر جایگزین وی شود اما گمانه زنی ها حاکی از آن است که در صورت اجرایی شدن این تصمیم، آجدانی کرسی سالک را در بهارستان خواهد گرفت.

این احتمال از آنجا قوت گرفته است که در نتیجه نهایی شمارش آراء، فاصله آرای این دو نامزد بسیار به هم نزدیک بود. با این وجود باید منتظر روزهای آینده و خبرهایی که نفر پنجم اصفهان در بهارستان را مشخص می کند ماند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار