مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان:
تابناک: مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: سال آینده پیش بینی می شود بالغ بر 317 پروژه فضای اجرایی شود.
کد خبر: ۱۹۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵ 16 March 2016
به گزارش تابناک اصفهان، سلیمانی امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: سرانه کنونی فضای سبز 26 متر مربع است و تا 29  متر مربع پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: شرایط جوی نامناسب سبب شده که ما نتوانیم به سرانه فضای سبز پیش بینی شده دست یابیم.

مدیر عامل فضای سبز و پارک های شهرداری اصفهان تصریح کرد: هم اکنون با افزایش میزان آلاینده ها و همچنین بی آبی که شاهد بیابان زایی در منطقه شرق اصفهان هستیم مانع رسیدن به سرانه فضای پیش بینی شده بود.

وی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش فضای سبز برای ما امری بسیار ضروری است زیرا که سلامتی مردم را به همراه دارد، اضافه کرد: قطع هر درختی که به اجبار و به خاطر توسعه شهرنشینی مجبور به انجام آن هستیم برای ما راحت نیست بلکه جلسات زیادی گرفته می شود حتی شاهد ناراحتی عده ای از همکاران خود هستیم اما در برخی از اوقات مجبور به این کار هستیم.

سلیمانی با بیان اینکه درختان سوزنی از 40 سال به بالا قطع می شوند، اعلام کرد: درختانی که عمر کمتر دارند و از انواع دیگر درخت هستند به مکان دیگری انتقال می یابد که تاکنون 4 هزار و 500 درخت را جابجا کردیم که بالای 15 تا 20 سال سن داشتند.

وی از اجرای طرح 230 هزار نهال در شهر خبر داد و اعلام کرد: تاکنون 300 هزار اصله نهال کاشتیم که 230 هزار تا به یاد شهدا بود.

 مدیر عامل  پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اعلام کرد: در طرح توسعه فضای سبز نمی توان تنها روی چمن متمرکز شد.

وی اعلام کرد: صد و ده برنامه منسجم برای کاشت درخت داشتیم و 40 هکتار تملک و توسعه جدید داشتیم .

سلیمانی با اعلام اینکه 215 کیلومتر از مسیر ورودی اصفهان درختکاری شد، گفت: پنج ورودی اصفهان در برنامه است.

وی تصریح کرد: از سمت فرودگاه 450 درخت تنومند کاج در زمین کاشته شده است.

سلیمانی با بیان اینکه 50 درصد اعتبارات ما در مدیریت بهینه استفاده از آب هزینه می شود، اظهار داشت: 800 هکتار را باید تغییر گونه چمن بدهیم .

وی اعلام کرد:  2میلیون و 500 اصله درخت در شهر داریم که در طرح اخیر با حضور شهرداری ها زمین را تملک می کنیم و کاشت را انجام می دهیم.

خبرگزاری مهر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار