امام جمعه اصفهان:
تابناک: امام جمعه اصفهان گفت: اولویت کشور در شرایط کنونی همدلی و هم‌زبانی بوده که در شهرداری قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شده و نسل جوان انقلاب در حوزه تولید ملی باید آموزش لازم را ببینند.
کد خبر: ۱۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 07 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار شهردار و مدیران شهری اصفهان با تبریک سال جدید اظهار داشت: با توجه به شروع سال که با نام نامی حضرت زهرا (س) و شهادت ایشان همراه بود و سالروز ولادت ایشان و البته مناسبت شهادت ایشان در پایان امسال، سال فاطمی و بسیار خوش‌یمن است.

وی افزود: خوشبختانه در سال جدید بارش رحمت الهی به شهر اصفهان نشانه خوبی برای رفع خشک‌سالی بود.

امام جمعه اصفهان با ابراز امیدواری در‌باره اینکه مشکلات اقتصادی و تحریم به‌زودی رفع و تولید رونق یابد، بیان کرد: همدلی و هم‌زبانی که مقام معظم رهبری امسال تأکید کردند میان مردم و مسئولان به ویژه در مذاکرات هسته‌ای جلوه خاصی گرفته و کاری که دولت می‌کند باید توسط مردم تشویق شود و مردم هم با دولت هم‌زبان باشند.

وی تصریح کرد: گردنه‌های سختی را گذراندیم ولی اکنون به مهم‌ترین گردنه که همان مسئله فرهنگی بوده، رسیده‌ایم که بازهم با همدلی و هم‌زبانی دشمن را شکست می‌دهیم.

جنگ فرهنگی به مراتب از جنگ فیزیکی و اقتصادی سخت‌تر است

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خطاب به مدیران شهردار اصفهان گفت: دشمن در تحریم‌های اقتصادی نتوانست بر ایران فائق آید و با مقاومت و تحمل مردم ایران و رهبری شایسته مقام معظم رهبری شکست خوردند، همان‌طور که در قرآن هم آمده دشمن به طور دائم با شما می‌جنگد، مگر اینکه شما دست از دینتان بکشید، هرجا که ما به دشمن دست نیاز دراز کنیم دشمن آن نیاز را از ما دریغ می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دیگر مسئله‌ای که بسیار مهم بوده مسئله فرهنگی است، دشمن درصدد بوده جوانان ما را از دین خلع کند، جنگ فرهنگی به مراتب از جنگ فیزیکی و اقتصادی سخت‌تر است، غرب بعد از شکست در جنگ فیزیکی به جنگ اقتصادی و تحریم روی آورد و بعد از اینکه دید در آن‌هم شکست خورده اکنون به جنگ فرهنگی با ایران به پا خاسته است.

مواظب باشیم که دشمن با جنگ فرهنگی بر جوانان کشورمان غلبه نکند

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: در صورت رفع همه تحریم‌ها همچنان ما نباید خیالمان راحت شود و چشم به دست غربی‌ها کنیم، باید خودمان در کشورمان کار ایجاد کرده و دستمان جلوی بیگانه دراز نباشد، مواظب باشیم که دشمن با جنگ فرهنگی بر جوانان کشورمان غلبه نکند.

وی افزود: نسلی که انقلاب کرده و ما هم جز همان نسل هستیم تا 10 سال یا 20 سال دیگر فرسوده می‌شویم و دیگر توان کار اجرایی نداریم، بنابراین مملکت و آینده آن در دست جوانان بوده، اگر مراقب جوانان نباشیم نظام از بین می‌رود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به مذاکرات لوزان بیان کرد: اتفاق مهم دیگر برای کشورمان بیانیه هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بود که این بیانیه، خوشحال‌کننده بوده هر چند متأسفانه بعضی‌ها از توافقنامه و بیانیه لوزان آگاهی کامل ندارند و از آن گله‌مند هستند، اعتقاد من این بوده که ایران نه تنها عقب‌نشینی نکرد، بلکه خیلی چیزها را به دست آورد و در مقابل آمریکا و هم پیمانانش در این مذاکرات عقب‌نشینی کردند.

وی تصریح کرد: آن‌ها به امید آنکه ما اصلا انرژی هسته‌ای نداشته باشیم پای میز مذاکره آمده و می‌خواستند به بهانه تولید بمب هسته‌ای از همه تحقیقات و تولید انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ایران جلوگیری کنند، کشور ما هم که از نخست به دنبال ساخت بمب اتمی نبوده، چیزی در مذاکره از دست نداد و صادقانه گفت‌وگو کرد.

راه‌های متعددی برای مبارزه با فساد وجود دارد که باید اجرایی شود

شهردار اصفهان نیز در این دیدار گفت: الگوی پیروی از قوانین و مقررات در جامعه باید اصلاح شود، راه‌های متعددی برای مبارزه با فساد وجود دارد که باید اجرایی شود و با شجاعت از فساد‌ها جلوگیری به عمل آید که این مهم در پرتو وحدت و همدلی صورت می‌گیرد.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد با تبریک سال جدید از طرف همه مسئولان شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: همان‌طور که می‌دانید شهرداری با مسائل و مشکلات زیادی روبرو بوده و اگر همدلی و هم‌زبانی نباشد در هیچ‌کدام از مباحث شهری نتیجه نمی‌گیریم.

اولویت کشور در شرایط کنونی همدلی و هم‌زبانی است

وی اظهار داشت: اولویت کشور در شرایط کنونی همدلی و هم‌زبانی بوده که در شهرداری قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شده و می‌شود.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه توجه به مسائل دینی و فرهنگی همواره دغدغه برنامه‌ریزان فرهنگی شهر بوده، افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین نیلی‌پور به عنوان مشاور امور روحانیون شهرداری انتخاب شده تا در مشورت‌دهی امور فرهنگی و دینی شهر ما را یاری کنند.

وی بیان کرد: در سال جدید با افزودن مساجد و نمازخانه در تفرجگاه‌های سطح شهر در راستای ترویج نماز و بسترسازی هرچه بیشتر برای جلوگیری از فساد اقدامات شایسته‌ای انجام گرفته است.

سقائیان‌نژاد گفت: مسئولان جمهوری اسلامی همگی باید قدر و منزلت این خدمتگزاری‌ها را دانسته و با همدلی توأم با اخلاق وظیفه خود را بیش از گذشته انجام دهند، تا شعار امسال تحقق یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار