ساختمان خانه مطبوعات کرج قرار است در زمینی به مساحت 300 متر مربع با زیر بنای یک هزارو 500 متر و در پنج طبقه ساخته شود.
کد خبر: ۱۹۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 15 March 2016
به گزارش تابناک – البرز: مراسم کلنگ‌زنی احداث خانه مطبوعات استان البرز برگزار شد این تشکل صنفی به زودی خانه‌دار می‌شود.
در این مراسم مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز با بیان اینکه تشکل صنفی خانه مطبوعات به برنامه ریزی پیش می رود، گفت: خانه مطبوعات این استان برنامه های کلانی را دنبال می کند.
سید موسی حسینی کاشانی افزود: احداث خانه مطبوعات استان البرز از مطالبات دیرین خبرنگاران این استان بود که با تلاش های مستمر اعضای هیات مدیره کنونی و قبلی خانه مطبوعات به نتیجه رسید.
وی با اشاره به حمایت های فرماندار کرج از اصحاب رسانه البرزبیان داشت: برای احداث این خانه از سوی فرمانداری کرج اعتبار تخصیص یافته است.
مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز با قدردانی از زحمات رئیس خانه مطبوعات در دوره قبل گفت: امیدواریم شاهد روزی باشیم که مشکلات استان البرز در بخش زیر ساخت رسانه ای به حداقل برسد.
وی اظهار کرد: در دو سال گذشته تعداد قابل توجهی مجوز رسانه های محلی به درخواست کنندگان داده شد.
ساختمان خانه مطبوعات کرج قرار است در زمینی به مساحت 300 متر مربع با زیر بنای یک هزارو 500 متر و در پنج طبقه ساخته شود.
در این آیین تعدادی از مدیران کل ،اعضای شورای اسلامی شهر کرج وخبرنگاران استان البرز حضور داشتند.
استان البرز حدود 350 خبرنگار و روزنامه نگار فعال دارد.
در بخش دیگری از این مراسم مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز نیز طی سخنانی با اشاره به تلاش های رسانه ها در جامعه اسلامی، گفت:حقوق جامعه مطبوعاتی در کشور ادا نشده است.
حمیدرضا عسگری مورودی افزود: نقش مطبوعات در تحولات سیاسی و اجتماعی چند دهه گذشته کشور بی بدیل بوده است.
وی از مبارزه مردم در ایام انقلاب اسلامی و دوران هشت ساله جنگ تحمیلی به عنوان دورانی یاد کرد که نقش رسانه ها در این دوران بسیار تاثیر گذار بود.
عسگری مورودی خاطر نشان کرد: در مجموع هر خانه ای منشاء حرکت و تربیت است و امروز اگر در حوزه اجتماعی دارای مشکلاتی هستیم به خاطر این است که تربیت در نهاد خانواده با آسیب مواجه شده است.
وی بیان داشت: خانه مطبوعات می تواند نقطه آغاز و مبدا آفرینش فکر و تولید اندیشه در جامعه باشد، چرا که امروز جامعه در بخش هایی دچار خلاء جدی است و این خلاء معرفتی را باید رسانه ها و خانه مطبوعات پر کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز گفت: آغاز عملیات ساخت خانه مطبوعات یک حرکت با برکت است که امروز شروع می شود.
وی با اشاره به اینکه مطبوعات در دو ناحیه مورد ظلم و بی توجهی قرار گرفته اند، افزود: اول اینکه مدیران به نقش و جایگاه فاخر و ارزشمند مطبوعات و رسانه ها پی نبرده اند و این عطش در آنها نیست که به صورت روز مره اطلاعات به روز را از نشریات و مطبوعات بگیرند و از قلم ها و تولیدات در مدیریت خود کمک بگیرند.
عسگری مورودی یکی دیگر از مظلومیت های رسانه را مغفول ماندن اقتصاد آن ذکر کرد و گفت: مدیران استان به مشکلات اقتصادی اهالی رسانه بی توجه هستند، چرا که اگر از اقتصاد رسانه غفلت شود گاهی برخی از رسانه ها به تریبون تبلیغاتی برخی از جریان ها و افراد تبدیل می شوند که این به شدت با حرفه خبرنگاری در تعارض است.
وی از رسانه به عنوان یک اهرم بسیار قوی نام برد و گفت: اگر رسانه نباشد مدیریت به سرانجام و مقصود نمی رسد و تحقق برنامه ها و اهداف و راهبرد ها با کمک رسانه قابل وصول است .
مهدی جعفری رئیس خانه مطبوعات استان البرز در این آیین با قدردانی از حمایت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به خاطر واگذاری زمین برای ساخت خانه مطبوعات ، گفت: اکنون اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان با برنامه ریزی فراگیر و جامع درصدد
تامین نیازها و زیر ساخت ها برای رسانه های جمعی استان هستند.
وی افزود: توانمند سازی جامعه رسانه ای استان از اهداف مهمی است که خانه مطبوعات البرز در اولویت کاری خود قرار داده است.
جعفری اظهار کرد که امروز تغذیه خبری مطبوعات توسط خبرگزاری ها انجام می شود لیکن برخی از این خبرگزاری ها فاقد مکان مناسب برای فعالیت هستند.
رئیس خانه مطبوعات استان البرز با بیان اینکه تاکنون 88 مصوبه در مدت فعالیت دور دوم خانه مطبوعات استان به تصویب رسیده ، گفت: تاکنون 70 درصد این مصوبه ها اجرایی شده است .
وی با اشاره به ضرورت ارتقای سطح علمی و توانمندی حرفه ای خبرنگاران ، اظهار کرد: در برنامه سال آینده خانه مطبوعات البرز دو دوره آموزشی مناسب برای خبرنگاران استان پیش بینی شده است.
در استان البرز حدود 350 خبرنگار فعالیت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار